بحث هذه المدونة الإلكترونية

الأحد، 9 سبتمبر 2012

اعتذار

الجو مشحون جدا في العاصمة 
ولهذا هاكتب 
.....................................
انهاردة انا عملت حاجات كتير غلط زي كل يوم تقريبا 
الغضب عماني 
خلاني اكون قاسي جدا وجارح كمان 
كل الكلام مش هايكفي " علشان اوصف الحالة بتاعتي دلوقتي "
في الدائرة الكبيرة " اللبلد " ( فلسفة المؤامرة هي الاساس )
واتنقلت بتفاصلها ليا 
اتسللت  جوة حياتي بشكل عميق جدا 
دلوقتي انا مش عارف انام وصاحي 
ومش بغني بقالي كام يوم كمان 
عادي يعني مش مهم ده
بس المهم دلوقتي اني موجوع اكتر 
انا اتخطف مني شيئ ابيض اوي .. وانا محتاجة دلوقتي 
لية حد يخش  حياتك الرتيبة ويحاول يخليها سريعة وفيها روح ويمشي 
ليه اصلا بيحصل فعل يمشي ده
انا مليت من الشتيمة ومن الغضب ومن الاعذار ومن الاعتذار كمان 
مليت جدا 
الشكل المقرف اللي انا بقيت علية دلوقتي ده 
بسبب اني مش عارف استوعب ابعاد المواضيع حوليا 
كنت قولت في تدوينة قبل كده 
" ان معطياتي غير معطيات المكان "
دي مش المعجزة ده اللي بيسموة خلل مستمر 
بعيدا عندي وعن ارهاصاتي الممله جدا دلوقتي 
.
.
.
.
كنت سكران جدا وقولت كلام زي الزفت ليكي  يا خلود  على الانبوكس 
ماكنش في اي دليل قدامي  غيرك .. سعات ماسمعت وجمعت الموضوع
لاقيتك سلبية وماهتمتيش اصلا انك حتي تريحي قلبي 
انا عارفني كويس وانا عصبي ببقى زفت 
بس عارف كمان انك كان لازم تقوليلي اي حاجه 
انتي كنتي ساكتة وانا كنت بموت من الوجع 
دلوقتي انا بعتذر ... ليكي علشان انا موجوع وعارف يعني ايه وجع
 " اسف " حتى بعد كل الحجات دي بقولك  " اسف "
انا بقيت همجي ومجنون 
انا بشرب كتير اوي .. وبقيت بغيب عن الوعي كتيررررررررر
نص اصحابي بعدو  عني بسبب افعالي االمتخلفة دي 
اما عن كلمة  " كفاية " .. كانت هي نقطة الانضباط
انا عاوز اقولك حاجه تاني .. عارفة كام واحد من اللي يعرفونا بيتكلم وحش عنك
كتيررررر وكلهم منك ومني اوي 
وفي نفس الوقت ده انتي كنتي ساكته 
صحيح الموضوع بقى بايخ اوي ولكني محتاج  " اعتذر " عن اللي قولته ده
انا قرفان من نفسي 
....................................................
اما عن اصحابي انا بردو هاعتذر ليكو لاني مش عارف 
المعدلة ماشية ازي بنا 
هو الموضوع كلة طاقة طيبة وبس 
انا اسف جدا سمحوني 
ماكنش قصدي اكون وقح ولكني كائن وحداني والوحدة بتدربني على الموت 
و انا هاستجيب 

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق