بحث هذه المدونة الإلكترونية

الجمعة، 21 سبتمبر 2012

الشفاء

دي الحقيقة عيونك انتي .. انتي يا امي وحببتي .. انا راجع زي زمان طفل في عين الاحزان غلطان انا في العنوان 
" منير "
....................................................
وقع القمر صدفة في كوباية القهوة طرطش على قميصي اللي مالبستهوش لحد دلوقتي 
مع اني صافي اوي ومنكوش اوي 
وديما ديما بغنيلي يغنو الناس عليا واغنلهم يغنولي وساح يابداح جدا
تاني وتالت ومليون   ( كل البشر مساكين ومحتاجين طبطبة )
كل البشر حزانة ومقهورين ومافيش نجاة من اطار الكوكب الملعون 
وعلشان كده برجع لاقرب حد ليا هي  مش موجودة دلوقتي ولكنها موجودة 
امي هي الدرس الكبير اللي برجعلة لما بتعك في الحياة واللخبطة 
ديما  بصدق اي حاجه في اي اتجاة انا كائن موافق اصلا 
احاااااا البشر هما المعجزة الكاملة ازي ما صدقهمش 
وبعدين انا حكيت كتير جدا 
لنسمة وريهام1 و 2  و هبة وسها وشيماء 1 و 2 وخلود وغيرهم كتيررررر
 بس لسه جواية حكاوي اكتر واكتر 
انا اتعريت جسديا قدامهم كلهم مافيش غير كام واحدة بس اللي شافو طراطيف من روحي
انا اكتشفت كده  امبارح بليل اني ما خلتش اي واحده فيهم تشوف كل حاجه فيا 
فيهم اللي اداني حجات حلوة وفيهم اللي كان بيحاول يسرق الجزء الصغير اللي شافة من روحي 
معااااااااااااارك  رهيبة بيني وبنهم وقت النهاية 
بس في الاخر في " سلام " بسم السلام والرحمة ونبضات قلوبهم الطيبة 
اه بقول طيبة 
ماهو انا شايف اني مش ملاك ولا اي كلام من ده انا بس بحاول اعدل الصورة 
صدقني يالي بتقراء  الصورة بتكون احلي وهي معدولة 
زي ما قولت انا كنت بحس ان في نهاية كل علاقة بتحصل حرب 
انا فاكر اخر حرب انا كنت طرف فيها .. كانت هاتتسب في موتي 
بس ربك عدلها " ربك انت " عدلها وانقذني بطريق غير مباشر 
لما كريم جالي للمرة التانية  علشان يثبت انه المنقذ
" مع اضافة ان كل اصحابي كانو بايشين تماما "
وضحك عليا وخلاني اكل بالطريقة 
في تدوينة عندي اسمها " الايام الاخيرة "انا كنت مصدق اي بموت فعلا :)
ولكني مامتش انا لسه صاحي اهو 
انتهت كل المعارك اللي بيني وبين كل البشر من كام يوم كان اخر حد اتصلت بية 
" خلود " وقولتلها يابنتي انا بتمنالك سلام ومش بتمنالك اي شر 
والكلام ده فعلا من جوة قلبي 
.....................................................................
رشاد : شيكو انا فخور بيك وعارف انك كده هاتكون احسن 
السيد سعد : اهلا بيك من جديد
محسن : ده شيئ عظيم جدا 
شيكو :     :) 









http://www.youtube.com/watch?v=RdDpG9NVq0s


ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق