بحث هذه المدونة الإلكترونية

الأربعاء، 26 سبتمبر 2012

نفس الباب

بعد تشغيل موسيقى " ضمير ابلة حكمت  لـــ  عمر خيرت " 
حبيت استغل التاثير بتاع الموسيقي على روحي وعلى اسلوب كتابتي 
وكمان اختياري للمواضيع والفروع الخارجة منها 
............................................
الشتاء داخل على الابواب ياترئ ايه ممكن يحصل 
نفس باب الاحتمالات 
هل في حاجه هاتتغير ؟
( مصر .. حياتي .. اصحابي )
هل في احتمال ارجع سليم تاني ؟
( احب .. اتحب .. اكسر جدار الوحدة )
عجيب امري بصدق لوحدي حاجه والكل يقولي بلاش هاتقع هاتموت 
وانا افضل ماشي على خط وهمي وكأني ضرير بيصدق الخطوة الجاية وبس 
من كام يوم كده حصل تغير في روحي مش عارف ده علاج ولا وجع ولا توابع زلزال 
بس الاكيد انه تغيير 
اه صحيح بيظهر عليا غصب عني اني حزين .. بس انا زعلان فعلا 
انا مش حديد ومش تراب انا كائن مجنون وبس ممكن يعمل اي حاجه في اي وقت 
وده اصدق شيئ ممكن اقوله على نفسي
مش هانكر ان الانتحار مسيطر عليا 
بس هاقول ممكن شيئ يحصل يقلب موازين الامور 
مشهد اول :
اقابل  بنت بتبص في عني بوضوح .. مابتكدبش ولا بتخون ولا بتبيع وبتخاف عليا 
واعزمها على كباية عصير قصب :) من عند فرغلي واقولها " انا كبيات عصير قصب مليانه ع الاخر بس الناس مابتشربش ... لــــ  بهاء  جاهين "
مشهد تاني : 
ميدو تتحل المشكله بتاعتة ويلاقي شغل محترم .. ومراتة تولد وتجيب بنت زي القمر 
واعمل اغنية ليها :)
مشهد ثالث :
يبقي معاية فلوس  كتيررررررررررر جدا واروح اسكندرية اشرب جوينت فوق
كبري استلي .." لوحدي "
مشهد رابع :
اقعد في الحامدية واشرب كباية القهوة الزيادة بتاعتي 
واشوف خلود ماشية مع حببها المناسب وهي مبتسمة جدا 
مشهد خامس : 
النحاس يتصل بيا ويقولي ياواد يا شيكو انا مسافر فرنسا :)
مشهد سادس " افتراضي ":
اموت صدفة 
...............................................................

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق