بحث هذه المدونة الإلكترونية

الثلاثاء، 18 سبتمبر 2012

عن المعجزة الجميلة

قلبي اللي اتملى  وجع وقهر وخيانة مابقاش بيوجعني 
من زمان جدا جدا جدا وانا بقول بيحصل معاية كده لية 
بس انهاردة بقول : اني مش هافضل كدة وهاغير كل شيئ 
وهاخلي الدنيا كلها على قد ابتسامتي
" هجص "
اه هجص بس هجص حلو يا اخي مش احلي من انك تفضل متدايق 
رشاد : انتي حدفت تراب على خلود ولا ايه 
شيكو : ما قولنا بقى فس مافيش خلود تاني 
محسن : يا شيكو يا عاقل 
........................................................
السيد سعد : هي اسمها ايه البنت الي بتخليكي مبسوط دي 
شيكو : مش هاقولك يا روح امك
السيد  سعد : ليه بس كده يا شيكو 
شيكو : علشان الناس اللي بتخش هنا هاتعرف 
السيد سعد : مايعرفو 
شيكو : لا مش عاوز حد يعرف حاجه دلوقتي 
السيد سعد : هو انت بتحبها ؟
شيكو : مش عارف 
السيد سعد : طيب هاتعرف امتى ؟
شيكو : هو انت ماخدش بالك اني شديت خط فوق  " يعني مش عاوز اتواصل معاكو "
بص ياعم  خد ده كمان 
..........................................................
السيد سعد : ياشيكو انت اخرعتنا علشان كنت متدايق دلوقتي بتقول مش هاتقول 
شيكو : ماتلعبش في مشاعري ياض انت 
رشاد : يا شيكو مدد 
شيكو : بصو ياولاد الافاعي انا هاحكي 
انتو فاكرين انا حصل معاية وفيا ايه الايام اللي فاتت دي صح 
السيد سعد &; رشاد &; محسن : اه فاكرين 
شيكو : فجاة كده هي ظهرت في الحياة علشان تساعدني بدون اي مقابل ومن غير اي سبب غير الانسانية 
وبعدين حالتي النفسية اتطورت جدا ومابقتش باكل وكنت هاموت 
كانت هي بتدعمني جدا وبتستحملني وانا مقرف 
وفجاة كده لاقتني بديها رقمي 
رشاد : ايه رقمك احا ده انت مادهوليش انا مع اني عايش جوة دماغك 
محسن : هايدهولك ازي وانت عايش جوة دماغة يا حمار كمل ياعم شيكو 
شيكو : كويس انك رديت انا كنت هاسبلة الدين حالا ... المهم 
عدى كام يوم ولاقيت رساله جاية بتقول " هو انا ينفع اقولك انك وحشني "
اتصلت بالرقم علشان اقول للي قال كده ينفع تقول كده جدا وشكرا على ذوقك 
بس الرقم ماردش 
نفضت وقولت ممكن تطلع خلود وده نوع من البواخة جدا 
بس انهارده انا عرفت مين اللي بعت الرساله 
" بنت لون قلبها ابيض كما القمر اللي حابب يحضن الجماهير "
السيد سعد : يا شيكو خلي بالك لاتلبس في الحيط 
شيكو : لا انا مش هاتوجع اكتر من الاول انا متاكد 
واللي متاكد منه اكتر اني مابقتش بخاف من اي حاجه 
............................................................................

اللي حصل حالا ده حصل بجد 
والشخصيات " سعد ومحسن ورشاد " دي شخصيات من دماغي وفي دماغي لكن هي على ارض الواقع وممكن تحضني جدا كمان :)

http://www.youtube.com/watch?v=Kylc1cwpB6U

هناك 4 تعليقات:

  1. خلود مش هتبعتلك رسايل ولا هتتواصل معاك :)
    استمتع بحالتك وسيبها فى حالها :)

    ردحذف
  2. - شيكو :انتي زعلتي ..؟
    - خلود :اه زعلت
    - شيكو :بجد يعني
    - خلود :اه بجد
    -شيكو : لا ماتقوليش كده
    خلود : انا مش هابعتلك رسايل وا هتواصل معاك
    شيكو : هو انتي كنتي بتتوصلي
    خلود :
    شيكو : يالي هنا هو انتي كنت بتتوصلي معاية
    خلود :
    شيكو : خلووووود
    خلود : ايوة
    شيكو : رحتي فين
    خلود : روحت احطلك سم علشان اقتلك
    شيكو : تاني ياخلود
    خلود : ماعجبنيش المشهد انا اسفة اسمحلي بالاعادة
    شيكو : طيب بس وحيات اهلك لما تيجي تقتليني ابقي خليني اكتب الوصية بتاعتي لاني عندي كلام عاوز اقولة
    خلود : لا مش هديك فرصة انا حاضنك اوي لحد ما تنام وبعدين هاديك الحقة في رقبتك
    شيكو :
    خلود : شيكو انت هنا
    شيكو :
    خلود : شيكو انا كنت بهزر
    شيكو : وانا كنت بهزر والكوخ كان هزار وعنيكي كانت هزار وكل حاجه هزار في هزار .. طب ليه زعلتي لما قولت حاجه جد

    ردحذف
  3. غلط الحوار غلط من اوله - انتى زعلتى ؟
    لا مزعلتش
    لا مزعلتش عشان بقيت اتوقع اى حاجة من اى حد
    ومشيت

    ردحذف