بحث هذه المدونة الإلكترونية

الخميس، 27 سبتمبر 2012

استمرار

استمرار السير في اتجاة الشمس خلاني اسمراني 
ودمي حامي وعصبي وبزرجن 
لالالالالالا علشان صعيدي 
او اي ابن كلب في مجال العبث 
لقطات من يومي :
*اصحي الصبح اشرب خابور " حشيش "  
*اسمع  منير وجاهين
*اتفرج على فيلم 30 يوم في السجن  
واتخض لما اعرف ان اللي كتب القصة " نجيب الريحاني وبديع خيري "
* اروح اقابل النحاس واشوف نهاد اخت خلود 
* اروح اسكر واتخانق مع كائن خوزعبلي واكتشف اني زي الطور بغيب عن الوعي على انصاف الناس 
*ارجع الكوخ ومعاية سمير وسامح يتصل وييجي 
* اغني كتيرررررر جدا " ماعرفش ليه بغني كتير الايام دي "
*يمشو الصحاب وارجع للوضع الطبيعي لوحدي 
* ادخل على المدونة بتاعت خلود واكتشف  انها كاتبة تدوينا ليا 
*تاثير الخمر بيقولي كلمها .. وشوية المنطق اللي باقين من المافيش في دماغي بيقلولي بلاش ..  "  اصدقهم فعلا وماكلمهاش "
* الاعتراف بالسكر سيد الادله 
* مشهد لم يحدث ولكنة اكيد  .. اقعد على السرير زي الكام يوم اللي فاتو واعمل اغنية جديدة وماغنهاش تاني " هي بتاعت اليوم ده بس "
.............................................................
" فضفضة "
مسكت نفسي جدا وانا بقول  القصيدة الكبيرة بتاعتي لــ  " سمير رمزي " صحبي 
كنت هابكي او بكيت 
القصيدة ام رغي  كتيرررررر وحكي عن كل شيى واي شيى في كل حاجه واي حاجه
القصيدة اللي هاتبقى ديوان قصيدة كبيرررررررررة خالص 
هاحكيني فيها بشكل صريح 
" انا سكران جدا "
المجد للبراندي والحشيش وللحاله اللي مابتجيش بقالها يومين " الاحساس بالوجع "
...................................................
مش مهم اللى حاصل 
بس الاكيد اني واصل
حتى لو مكفوف 
حتى لو بردان في حضن الصوف  
لسه بعرف اشوف 
وبعرف احسن بالالوان 
بس الغريب اني مارجعتش تاني  زي زمان 
ولا كلثوم ولا motzart 
ولا الافلام 
مش مهم 
بس انا ديما مهم 
قصدي مش مهم 
لا مهم وغصب عنك ها زن 
وائن وافن واغني كمان 
وهاضحك 
ماتسالنيش ازي 
مش مهم اللي حاصل 
بس الاكيد اني واصل 
حتى لو مكفوف 
حتى لو سكران وبتطوح كما الصوفي 
كما العاشق ... ساعة غياب الناس 
انا بذات بغنيلك 
مايامة طرح الامل فيكي 
ويامة كتير بخبيكي 
ويامة قولت اه منك
ويامة قولت اه ليكي 
ودي نهاية خطوط السير 
بينزل حد في محطة 
ويفضل حد
وانا قررت ماوجعكيش 
انا نازل 

...................................................

يا صاحب الشعر اللي غير موزون يا انا  " طز "

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق