بحث هذه المدونة الإلكترونية

السبت، 29 سبتمبر 2012

حلمت بيا

مقطع اول : موسيقى خلي  بالك من عقلك " عمر خيرت "
انا كنت واقف في  منتصف شارع وبتلفت في كل اتجاة 
ماكنش في ناس  خالص 
ومن بعيد جدا كان في خيال لكائن بشري مالهوش اي معالم 
بس واضح انه انسان 
انا خوفت اجري  علية لاني مش عارف هو مين .. وكنت خايف  ياذيني 
الغريب هنا اني حتى ما رحتش في اتجاة مختلف عنة فضلت واقف وهو فضل واقف
وفجاة حصل وميض قوي جدا غمضت عيني وفجاة بقى قدامي 
عارفين طلع مين ؟
طلع انا 
لاقيت نفسي قدامي فجاة 
صحيت من الحلم وقررت اكتب التدوينة دي 
..............................................
" وظهرة الاساله دي "
خسرت ايه ومين وليه 
كسبت ايه ومين وازي 
ورحت فين وامتى 
سمعت كام حاجه بجد
قولت كام حاجه بصدق 
كدبت كام مرة 
حسيت بروحك كام مرة 
كدبت على روحك كام مرة 
صدقت مين وكدبت مين 
وهل جواك شيئ نظيف 
وليه انت وحيد 
وايه اللي خلاك وحيد
وليه بتقول ديما لنفسك انتحر وماتكملش 
ايه ليه مين وازي وامتي وفين وكام وبــ كام
..........................................
حلمت بيا وانا السؤال الاكيد في عالمي 
انا الاجابة العصبة في عالمك 
انا الحل وعلامة الاستفهام 
هاروح اسمع واكمل يومي لما اشوف في ايه هايحصل 
" موسيقي قضية عم احمد .. عمر خيرت " 
http://www.youtube.com/watch?v=Ter9rtDcctc&feature=related



ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق