بحث هذه المدونة الإلكترونية

الثلاثاء، 30 أكتوبر 2012

تفريغ كلام فارغ 3

" مقدمة غير متقدمة على المعني الاساسي "
خلاص بعترف ان دي مرحلة التفريغ 
دلوقتي حالا بقول لنفسي هاتكتب ايه
هاتتكلم عن ايه 
وايه هي الحاجات الثابتة اللي ممكن تتكلم عنها بوضوح تام 
فين الاكيد المطلق هنا غير الكتابة في الوقت ده  واسترسال المعاني 
واخطلات الواقع بالخيال في نص " مليان تساؤلات والغاز "
شوفت ناس كتير بتقراء اشاعري بسرعة جدا 
وممكن كمان يكون ده بيحصل في التدوينات 
وكأن المعني بسيط 
وكأني عبيط 
..............................................................
اتنذفت كتيرررررررر من روحي للفراغ 
مش ندمان طبعا ولكني نذفت 
خدت بالي اني سالت شوية ناس الايام اللي فاتت
سؤال بيبداء  بجملة " هو انت كنت عارف او هو انتي كنتي عارفة "
مع قليل من الخبرة .. والاحساس بروائح الروح 
بحس الاجابة قد ايه بسيطة خالص 
تشبة في مضمونها الجمله اللي قولتها فوق 
سرعة المشهد في عيني انا 
صحيح مابقتش بحس زي الاول الاحداث 
بص انا بعدي .. بس بركز في نفس الوقت 
يعني بسيب المشهد يحصل علشان الريموت عطلان 
مجنون .. طب ما انا عارف 
ضحكتي حلوة ... ارجوك خليها في وشي 
عصبي ومتهور ... سمعني مزيكا او احضني على غفلة 
احا سهل اهو انا بكتب حالا 
" هامش "
( النحاس بيفصلني عن الحاله بس بصراحة ده مطلوب حالا 
وبالشكل العبثي ده )
شوية حاجات من دولاب الذكريات :
عن الحب وعن مواقف مفرحة " كده انا اتكلمت "
وعن الكوخ .. وحشني جدا .. بحبك وكل اللي دخلك حبك 
فيك من روحي ولا انا اللي فيا منك 
ماقولنا في الاول مافيش حاجة اسمها ثابت 
بس تصدق بقي في حاجه اسمها ثابت 
الشعور بالشيى ذاتة
فاكر كويس جدا اول بنت بوستها 
وفاكر كمان حضن امي كويس 
وفاكر كمان شكل الناس في الميدان 
وفاكر ابويا وهو بيقولي انا خلفت راجل 
الله عليك يا شيكو وانت جميل 
يامة قولت عن الوجع والقرف والزهق والمر 
واكتشفت بالصدفة اني لو شلت من مصر حرف ال ص 
هاتبقى مر 
" امسكني لاطير يابن الافاعي "
لا انا اصلا مش باتمسك 
صحيح انا اديت لعمتي ورادة بيضة على غفلة 
شوفت في وشها سعادة ماشوفتهاش قبل كده 
" طيب هاقول تفاصيل "
الواد مدحت شاكر اللي هو " الاسطى زلطة "
جالي بدون سابق تنبيه  يعني على غفلة 
بس رفع في شي اول ما دخل الورد 
دخلتة 
وقعدنا " مش مهم هنا التفاصيل "
وبعدين مشي وانا قولت الورد ده لازم حد ياخدة غيري 
المهم خدت واردة وقولت دي بتاعت عمتي 
مش عارف ليه واشمعني بس هي جات كده 
طلعت فعلا عندها وديتلها الوردة 
ورد بيضة خالص 
وابتسمت جدا وانا باتسمت 
اظن حلو اوي اني انهي الحدوتة كده ... ابتسمت :)

http://www.youtube.com/watch?v=USIOo7kbEsA&feature=related

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق