بحث هذه المدونة الإلكترونية

الأحد، 21 أكتوبر 2012

طلبت معايه اكتب

انهاردة اكتشفت قد ايه حياتي مضحكة ومليانة تفاصيل شبة الافلام 
يعني زاويا  الاضائة وحركة الناس ..  والتفاصيل 
" التفاصيل هي المعجزة بس تقولها ازي .. #  انا بعرف احكي  عارف #  "
يعني مثلا انا كل يوم اخرج اروح وسط اللبلد لازم ارجع معايه " مناديل " مع اني مش بستخدمها اصلا .. بس بحب العيال الفضائيين 
وانا ماشي في الشارع بحس اللوان لبس الناس عامله هارموني مجنون 
 ( ملحوظة 1: 
" هاحط تراك شبة الحاله دي تحت .... انا مشغلة اصلا دلوقتي وانا بكتب " )
وكمان سعات الناس بتعمل حركات مضحكة على غفله
" يعني ممكن وانا بشرب كباية القهوة الزيادة بتاعتي .. اشوف واحد # بيتاوب # بشكل مضحك " 
أضحك في سري .. والضحك في السر  حلال جدا ياناس 
اما عن حركة المرور .. عبثية والناس بتجري شبة الموج بيسابق خيال الانهائية 
الخوف المستعار من الحديد واصوات كلاكسات الازعاج وصوت بنات بيضحكو من بعيد
والاحساس بتاع اليوم اللي  قررت فية اغني بصوت عالي في الشارع 
وكل بنت حبتها ومسكت اديها وعدينا طريق للمسحيل في المستحيل 
ومحلات الكشري وشطة ابو طارق و اصحابي المتنطورين على القهاوي 
ونظراتي المسروقة مني على الشجر 
وترنيمة " جسر القمر.. لفيروز .. هي مش ترنيمة بس ترنيمة  " لما كانت خلود بتفضل ساكتة كنت بقولها بس هي ماكنتش بتسمعني .. او كانت بتسمع بس كانت ساكتة
انا كنت ديما بدور ليا على طريق للسعادة في وسط كل الاحداث 
1- كان فيا شيى مبتسم وشيى حزين 
مع عد وتركيز في السنين 
وحسبة شبه مفهومة 
عرفت انا ليه اتاخرت
وسرقت ايه.. من مين 
وايه اتسرق مني
ومين كان نور ضعيف 
ومين كان ظلمة عندية 
2- وقد ايه قالو حبيبي 
وقد ايه صبح الفراق لحظة 
خوفت من شبحي اللطيف 
واترميت ع الارض سكران ضعيف
كنت بسرق من سعات الوحدة الحاني 
كنت بعشق عنيكي وانتي حباني 
كنت لسه  بقولك انا كنت موجوع
...................................................................
كان عندي مشكلة ظهرة من حبة , مع الضحك 
انا موافق جدا على الضحك .. بس في شرط واحد مهم جدا 
سبلي مساحة اضحك انا كمان " يعني ماتضحكش عليا طول العمر "
>>>>>>>
اليكم التراك :) صحيح انا بتنفس كويس الايام دي وراضي جدا بكل حاجه واي حاجه 
حاسس  اني جوايه سلام نفسي رهيب 

http://www.youtube.com/watch?v=nkxgQdeU968













الساعة 5:32 ص

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق