بحث هذه المدونة الإلكترونية

الأربعاء، 17 أكتوبر 2012

شوية كده

انهاردة انا عملت اكتر شيئ بعرف اعمله 
اكتر شيى مني وفيا وليا وعني 
اكتر شيى بيطمني وبيخليني افضل مستمر 
انهاردة لحنت لعمنا " فؤاد حداد "
القصيدة اللي كانت بتطاردني 
"  ادي ايام العجب والموت "
هاحط اللينك بتاع الاغنيه تحت 
......................................................
قرار1 : ماكتبش تدوينات عن تفاصيل ممكن تكون مش مهمة لبكرا 
خليني اكتب عن الخطوط العريضة بس 
انا بطل حكايتي .. وشاهد عيان على الحدث والحادث والحديث 
علشان كده مش هاكتب في تفصيلة صغيرة كلام كتير 
لان الحياة فيها تفاصيل عريضة 
" عملت انهادرة بنت ازي تخرج من الوجع "
" ونرمين اتصلت بيا علشان الدرس بتاع الجيتار وخدت فلوس "
"  وشوفت خلود انهاردة "
" ولحنت اغنية ادي ايام العجب والموت "
كل اللي اتقال من شوية ده نفاصيل صغيرة مش بتحييني ولا بتموتني 
هي اخرها توجعني ساعة او اتنين او تسعدني ساعة او اتنين 
لكن الاكيد ان كل حد من اللي مذكور بين قوسين 
كان عاوز مني حاجه 
في اللي عاوز من روحي 
واللي عاوز من جسدي 
اكترهم وضوحا بيستمر في حياتي 
واكترهم غموض بيختفي بسرعة تلحيني لاي تراك :)
قرار 2 : مش بالساهل هادخل في علاقة لاني عرفت انا بدي ايه 
وبعرف اعمل ايه 
وتاني حاجه  انا كائن صعب التواصل معاة 
انا ممكن اكون مكتئب جدا من غير سبب ويتضح ان الحاله دي بسبب تراك جديد
وسعات بكرة الكلام في المطلق وسعات بحب الكلام 
اذا مش مشكلة العالم دي 
دي مشكلتي انا وانا راضي بيها وفاهمها 
ومن هنا بيجي القرار لو ماكنتش بنت عظيمة جدا وواسعة من جوة 
او بمعني ادق  مليانة براح وبنت بلد بجد عارفة ايه الصح وايه الغلط والاصول 
ماتلزمنيش 
على راى " ثروت " ابويا انت ماتنفعش اي واحدة انت لازملك واحدة من التوكيل 
وقالي كمان : انا ممكن اجيلك البيت الاقيك معلقها في المروحة :D
اذا " لا ضرر ولا ضرار "
اخر علاقة عشتها عملت معايه الصح والواجب 
واخر يوم بالتحديد قولتلها  " انا حبيت كنت بدوب بالمعني والمضون "
ماظنش اني ممكن اوصل للحاله دي  تاني  بسهوله
وماطنش ان ممكن ادي ثقة في حد تاني  
هنا ماسميش معقد .. هنا اسمي مش عاوز 
علشان تخلص التعويذة اللي انا اتكلمت عنها حالا دي 
لازم مفجاة اكبر من ادراكي بالاشياء
 " يعني اتخطف .. لدرجة اني ماقدرش اقاوم السحر "
وده مش بعيد على الصدفة 
( اكتشفت ان في ناس بتقراء التدوينات بتاعتي كتير )
وفي نفس الوقت مش بيقولو اي تعليق 
بصراحه بحس اني محتاج اشوف تفاعل الناس معايه ورائيهم 
او كأن شيا لم يكن " عادي يعني "
......................................................
الليكم اللينك
 ملحوظه : اللي وخدين بلوك مش هايعرفو يسمعو :)
ملحوطة 2 : التصوير ده كان وانا بلحن التراك  
يعني كله في نفس الوقت :)

الساعه 6:30 ص

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق