بحث هذه المدونة الإلكترونية

الأربعاء، 10 أكتوبر 2012

لا توجد تعليقات

طبعا بعد شرب كوزين بيرة " يعني ازازتين " حصلت المعجزة 
....................................................

" مفتتح "
بسم اللغة والحرف والوجع
بسم الحنين والضياع والعدم 
بسم الموازين والسنين والمباح
..........
"  مقطع اول "
وطني جسدي 
جسدي وطني 
طولي وعرضي
وحبة براح 
تحت المطره
كان بينادي
تعالي في حضني 
بص في عيني 
حب ملامحي 
انا حبيت 
شوفت الحاله واتخضيت 
" مقطع ثاني "
مواسم شعر 
وحلم صريح
بحب البحر وعنيكي 
مواسم حب 
وادي قلبي 
بيتعجز عليك يا صديق 
ماترفضنيش 
وسامح روحي لما تغيب 
من البيرة 
الكون في قلبي رزاز 
وانا قلبي بيت بيتمخطر 
امون بيتشعبط على سن احلامي 
" مقطع ثالث "
انا الشارع انا العداد
انا بياع خطوط طيران 
بخاف  اطلع على السلم 
وبعرف اغيب
( وبعرف اسيب حبال الحلم على غفلة )
ودمي سال على الحيطة اونطة 
بحب كمان تعاويذك 
يا مش حاجه
" مقطع اخير "
لما النخيل اتفرد على شط اوجاعك
لما الحلاج اتصلب زي المسيح
وقع البلح على الارض 
واتولد طعم العبث 
واللي خاف خاف 
واللي شاف شاف 
واللي عارف سكت 
بوح بالسر يابن الكون 
sheko
.........................................
بعد الحادث المهم بالنسبالي وغير مهم بالنسبالك 
* شوقي  الغير منطقي لخلود راح 
* خوفي من المستقبل والفشل راح 
* اهتمامي بالناس اختل 
* بشوف بوضوح والدنيا كلها اتحولت لطريق عريض جدا 
* فهمت كويس اني لما بحب حد بديلة فرصة ومساحة كبيرة .. لو هو ماعملش كده يبقي بلاش منه اصلا 
* عرفت ان  سميرمن اكتر الناس اللي  بتحبني
 * عرفت المعني الحقيقي لكلمة  حب وراحة وامان واستقرار نفسي
* عرفت اني مش بخاف من الموت انا بس مابحبش المفجاة 
.........................................
بكرا عندي معاد مع البنت اللي كنت بحكي عنها 
جوايه اساله كتير 
من وسط الاساله دي 
" هو انا صعبان عليها .. هي بتحب صوتي علشان كده مشدودة ليا .. ايه التطور للعلاقة دي .. هل هي حقيقية زي ما انا حاسسها .. ازي اسمح لحد يخش قلبي بعد المقلب اللي لبسة "
........................................
الاجابة بكرا بعد المقابله :)
" اه صحيح التدوينة دي اسمها بدون تعليق بسبب الفراغ الكوني والصمت 

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق