بحث هذه المدونة الإلكترونية

الاثنين، 15 أكتوبر 2012

خير ولا شر ولا نور واتجاة للسير

في اخر الليل وبعد بروفا وغناء كتير 
كان معايه 4 جنية بس وكان لازم اكل علشان جعان وكان لازم اركب من الجيزة علشان ارجع البيت 
كان الحل اني امشي الطريق عملت كده فعلا من ميدان الجيزة لحد الجامعة 
" مشوار محترم " قعدة ارتجل شعر كتير تقريبا فعلا ده " موسم الشعر " 
صحيح انا مش بحب الخريف ولكنة ارطبت معايه بالشعر خلاص 
تعبت من كتر المشي ومن كتر الشعر اللي نازل كمان المطر
قررت اركب مكرو باص 
الفلوس قلت جنية اتشريت بالباقي واحد " مولتو " وسجاير فرط
ورجعت الكوخ واترميت على نفس الكرسي الخشب ابو حضن 
وبصيت على الحيطة صحيح صورة المراجيح  جميلة وصورت ابو قردان منطقية وشبهي 
انا بحب المكان ده
صحيح انا نفسي اتحضن اوي لحد ما انام " ولكن " مافيش 
برد الوحدة مابيدفيش 
صحيح انا تعبت جدا من كتر المشي 
ولكني قولت شعر كتيرر طبعا مش فاكر منه حاجه غير 
( بيقولو مش شغال 
وانا بشتغل نفسي 
عمال اكتب في شعر 
واسمعو لنفسي 
بغني على نفسي لنفسي بنفسي )
صحيح ماعييش فلوس ولكني على الاقل كلت 
واشتريت سجاير كمان :)
متدايق من مواقف كتير حصلت ونذيف وجع 
ولكن التراك اللي شغال حالا" اللينك تحت " كالعادة جميل وطيب دافي اوي شبة كباية الكباتشينو اللي بالفانليا 
او شبة حضنها اخر مرة 
صحيح وحيد جدا في ليل ممل 
ولكني لسه بقدر اعمل حاجه 
حاجه واحدة او حاجات : 
بستمر وبعاند وبعافر 
بقاوم حدود المستحيل الحي 
وبهرب من السور كأني فراش 
بضحك لما اشوف اصحابي 
ببكي الحلم لما بيتقلب اوجاع 
وبسكت لما احسك انك عاوز تحكي .. وشرقان كلام  
...........................................
مابحبش  فيا العصبية والغضب 
وبحب شكل وشي وانا مبتسم .. الواد احمد هواري قالي انا بحبك وانت مبتسم :)
وانا كمان يا عم بحب شكلي وانا مبتسم
.......................................... 
تعرف يالي مش عارف انت مين انا كائن صعب التواصل معاة 
انا مليون حاله في بعض 
بمل بسرعة جدا وبفرح بسرعة جدا وكل شيى بسرعة 
الا  الامان بحتاجة ديما 
بص 
...........................................
ليكي يا امي :
طبعا انا عارف اني مش بتقري التدوينات بتاعتي 
انتي قولتي مش هالعب من زمان 
بس بصراحة وحشاني 
ايوة هو كده انتي وحشاني وانا لو شفتك صدفة في المنام 
حاضنك جدا 
ومش هاسيبك حتى لو فضلت نايم للابد 
اتعمل معايه الغلط " طبعا دي مش لغة حوار اتكلم معاكي بيها "
بس انا عارف انك مش شايفة ولا سامعة اللي حاصل 
حاسة ؟
مش عارف .. بس هاقول ياريت ماتكونيش حاسة بيا دلوقتي 
الوحدة يا امي مقرفة 
اه صحيح عمتي رجعت تعاملني  وحش تاني ومن غير سبب 
انتي فاهمة هي مجنونة :D 
بس بردو هي ليها حق 
هاتحبني ليه يعني 
اللي بيني وبنها ابويا وانتي فاهمة 
اه صحيح انا روحت انا وهو لمي 
بنتك كبرت يا حجة واتجوزة 
بقت عروسة جميلة خالص :)
البت مي بقت بتحضني بحنان وبتتصل بيا كتير 
وبتلومني اني مش بتصل بيها 
بس اوعدك اني هاتصل بيها بشكل مستمر 
انا زعلان منك
  بس ماتزعليش مني السعادي 
سمحيني وخليني اقول وخلاص 
ولا اقولك مش هاقول تاني 
..........................................................................
التراك يا عباد الله او عباد وبس 
http://www.youtube.com/watch?v=oTEFiudeDyg