بحث هذه المدونة الإلكترونية

الجمعة، 31 أغسطس 2012

سيناريو مغلق 2


بعد حقن الكائن " ال هو بالبنج "

دخل في ارهاصات وابتداء يتخيل انه سائل غير متماسك  في ماسورة ممدودة من ارفاع عظيم 
وبيسقط على الارض ليحدث " طرطشه " ويتحول الي اجزاء صغيرة من تفاصيل الروح والجسد .
استمر هذا الوضع لمدة ساعه ونصف .  ولكن 
ينقطع النور و "  هو " في غرفة العمليات ودماغه مفتوحه 
قرر الدكتور انهاء العمليه فورا 
وفعلا استعد الطاقم المصاحب للدكتور لترميم جمجمة الكائن " هو "

( وبعد 3 ايام )
استيقظ هو : وقال  اااااااااااااااااااااااااااااااااه بصوت عالي جدااا 
ذهبت الممرضه اليه لتتفقد ماذا حدث معه .. ولماذا هذا الصوت  المجنون 
نظرت اليه وهي مبتسمه ايه فيك ايه الف حمدله على السلامه 
هو : انا فين حاسس بوجع رهيب في راسي 
الممرضه : ماتخفش ده شيئ بسيط جدا 
هو : بنظرة كسوف  .. اسف هو انا مين 
الممرضه : انت اسمك  " هو "
هو : اسمي هو ازي لازم يكون ليا اسم معين 
الممرضه : حقيقي انت اسمك " هو " وكمان ماتقلقش يا سيدي 
الدكتور كان عامل حسابه وجمع شويه حجات هتساعد في تنشيظ الذاكرة 
( وهنا يدخل الدكتور مبتسم  ويقول مش قولتلك انك هاتعيش )
هو : انا مش فاكر حاجه 
الدكتور : اخرجي انتي برة دلوقتي سبيني معاة لوحدينا 
( تخرج الممرضه ويغلق الدكتور الباب ويجلس مع هو )
الدكتور : قولي بقى حاسس بايه
هو : حاسس بوجع لما بحرك عيني وكمان مش لما بتكلم او لما بحاول افتكر اي حاجه 
انا بتوجع بس ارجوك ساعدني 
الدكتور : ماتقلقش  كل دي اعراض عاديه جدا بعد العمليه 
هو : هو انا مين 
الدكتور : انت انسان وده المهم 
هو : لا انا عاوز اعرف انا مين انا مش فاكر اي حاجه غير الممرضه والاوضه دي واللون الابيض ده ويشاور على " الستاير "
 ( يذهب الدكتور ليفتح الستائر ويدخل الضوء الشمس في عين ال " هو " ليكتشف انه يدرك الاشياء من جديد " هو "  .. حتي الجماد الان اصبح لهو دور في حياته )
هو : انا عاوز اشوف الحجات اللي انت جمعتها عن حياتي  
الدكتور : طبعا تقدر تشوفها ارتاح دلوقتي وبكرا نكمل 
هو : لا انا عاوز اشوف ده دلوقت " ويصرخ من تاثير الانفعال على الوجع "
الدكتور : حاضر حاضر اهدى بس ده غلط على الجرح 
هو : " يبكي " علشان خاطر الشمس ساعدني 
الدكتور : يضعط على الزر الموجود بجانب السرير 
( يدخل الممرضين بسرعه وينقلو ال " هو " من السرير الثابت الى السرير المتحرك 
في عجاله من امرهم ليدخلو غرفة المشاهدة المخصصة لمثل هذة الحالات )
الدكتور : اقفلو النور 
( يغلق الممرض الضوء ويشغل شريط الفديو الخاص بي  هو ) 
هو : يجلس في ترقب شديد 
الدكتور : لا يظهر على وجهه اي تاثير او اهتمام 
وايضا الممرض 
الان يتم تشغيل الفيلم
.................................................................
خلاص دلوقتي ماليش مزاج اكتب .. بعدين اكمل 
وده لينك سيناريو مغلق 1 

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق