بحث هذه المدونة الإلكترونية

الاثنين، 19 سبتمبر 2011

شويه كلام ملخبط


بعد ما شربت بيبسي وخلاصت كام سيجاره في قهوه " افتر ايت "
قرارت انهي الفسحه هي كانت شبه شويه فكره الحدوته اللي لما تخلص
يقولك حلوه ولا ملتوته ... وانا عرفت من فتره ان كلمه مالتوته دي يعني متعاده
او ممله .
طبعا الخروجه كانت ( ) هواء
..........................................................
الايام دي بحب استخدم شويه الفاظ كده منها " الهواء ... والمافيش... المضمون "
وده كان ناتج عن حكايه .. ايه اكتر حاجه ممكن تقول المعني لحد
ومش لازم يكون الحد ده انا يعني .. بس زي ماتقول كده تقريب للمسافات
وانا بشوف في الايام دي الشوارع بجد
اه بصراحه الموضوع ظهر بسبب الافلاس فا كان لازم اروح مشي
:) وعرفت الحدوته
ان المسافه من التحرير للبيت بتاعي " الكوخ " بتحدد بالعامل النفسي
يعني لو عاوز ادخل الحمام اكيد جدا هاكون مستعجل او مثلا لو مصدع ومش حابب الدوشه
وزي كده كتير ..
الوقت اللي خرجت فيه ماكنش عندي اي مشكله مع الحجات دي
بس كنت عاوز حاجه هي ايه .. مش عارف
بس كنت مسحول جدا .. حستني كده
طبعا ركزت شويه زي عادتي في وشوش الناس حسيت انهم مش مني
تقريبا علشان انا كمان مش منهم .
..........................................
اتخانقت مع اهلي من كام يوم .
مع اني عارف انهم مشوشين جدا لبسبب انا ماعرفوش
بس حاسس انا مش زعلان منهم اوي دلوقت .. بس كنت زعلان اوي من كام يوم
هما مش موجودين ف الاساس
......................................
سعات بقعد اعمل اشكال عبيطه ب وشي في المرايه
علشان اضحك
وسعات وانا بعمل الحكايه دي بقف ابص لنفسي وبابص لعيني اوي
بشوفني وكانها اول مره
...................................
العيال اصحابي هايتجننو اصل الناس بقت عبيطه اوي
وهما بيشوفو تفاصيل كتير اوي
فابيحصل صدام طبعا صدام نفسي
بيقولولي الحكايه دي وانا ماعنديش حل غير الضحك
او النقاش في افتراضات كتيرررررررر
.................................
عن ال لا شيئ
شويه كلام مرسل لاشخاص
. . .
. . . . . . . . .
وحشاني جدا . ( امي )
انا من زمان عاوز اقولك انك صحبي الحقيقي. ( غير معلن )
مش بحبها لانها مش شبهي انا هلاقي واحده تاني .( غير معلن)
غيرت فيك وانت غيرت فيا " الئ الجيتار "
لساك عبيط زي مانت ( غير معلن )
ايه ده امال هو ايه المعلن
المعلن يا سيدي حاله جواز
بين سندريلا وعلاء الدين
كانت لابسه فستان لونه ابيض جدا
وهو كان لابس لبس فارس
وماكنش في حصان ابيض
كانو ماشيين علي رجليهم
وكانت هي مبتسمه علي طول
انا اخدت بالي
والناس كانت بتسقف جدا
انا سقفت شويه واديا تعبت
وشغلو طول الفرح اغاني" للشيخ امام"
ولما روحت سمعت انهم شغلو اغنيه لفيروز
كانت " وقمح"
انا مزعلتش لاني حسبتها . قولت انا واحد بس وزعلت علشان ماسمعتش الاغنيه
لاكن في كام واحد فرح ... كتيررر :)
يبقي خلاص

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق