بحث هذه المدونة الإلكترونية

الأربعاء، 14 سبتمبر 2011

اي حاجه

وبعد مقاومه شديده جدا والحاح من انا التاني
قرارت اكتب تدوينه
مافيش اي كلام ف دماغي دلوقتي وده في حد ذاته كلام
.......................................
ديما الدنيا في عيني مختلفه عن عينك والعكس صحيح
زمان كنت بسال امي هو انتي شايفه اللي انا شايفه زي ما انا شايفه ؟
كانت بتتجاهلني تماما .. بس بيني وبينك انا عارف ان الجمله متركبه غلط
وكمان انا كنت عيل والعيال كلامهم سعات مابيكنش مهم ( سعات )
انا مش شايف كده خالص لالالا انا مش شايف اصلا
هو انا ليه
......................................
السؤال الوجودي المتبععتر ده طظ فيه اساسا
هاقول شويه كلام مش هايعجب حد
انا بتخيل ان الناس بتدعي وتتمنئ حجات من ربنا
بس للاسف في طبور كبير امنيات وطلابات
وانا مش عارف دوري
لما كنت فالتحرير سالت نفسي هو دعاء الناس كله ده ضدد مبارك
بيروح فين
وكان الرد جوايه اننا محبوسين جوه صندوق ولما ندعي الدعاء بيخبط في حد
تاني عن طريق الغلط
بس هو مين اللي بينقل الحكايه دي ؟
ومين اللي بيشغل المواضيع
وليه بتحصل كارثه وناس تموت من غير اي سبب
وليه الغني مش بيشوف الفقير
وليه اصلا في فقير
وليه ديما في خطوط حمره
وليه في مثل بيقول ماحدش بينام من غير عشاء
اه صحيح هو ده مثل ولا نكته
مش عارف
" شويه ناس مخترفه اتلمو علي بعض كونو كون جديد مافهوش حدود"
" هو انا بكلم مين في حد هناااااااااااااا"
يالي هنااااااااااااا حد يرد عليا
:( للاسف مافيش
انا هنام دلوقتي بعد ما قولت اي كلام وهحاول احلم بشكل جديد للحياه
اه معلومه مهمه اوي انا مش كتاب مفتوح انا كتاب لسه فالمطبعه بيتصحح

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق