بحث هذه المدونة الإلكترونية

الجمعة، 9 نوفمبر 2012

تفريغ كلام فارغ 5

 جلسات تفريغ الكلام .... 
اكتشفت ان الواحد لازم يكمل في الحياة 
"عيش طول ما فيك انفاس تعيش ... صلاح جاهين  " 
امبارح
انا كنت في  اول يوم بروفا للمسرحية 
كنت مجهد جدا .. بس كنت  مستمتع بالحاله اللي حاصلة 
اول امبارح 
 كان عندي خطة واتغيرت تماما بس بردو كنت مستمتع تماما
امبارح 
رجعت من البروفا مع اصدقائي وكنت هاموت وانام بس .. سكرت جدا 
لدرجة اني ماكنتش شايف اصحابي وهما بيتكلمو اصلا 
دخلت عند هواري وفي الاوضة بتاعتة ونمت  
( جزء بسيط وشرح بسيط لكائن مليان تفاصيل )
وهنا يظهر ميكي ماوس :
تعرف ايها السائل عني " انا بقيت شاعر مغني ومزيكاتي " 
من غير سبب واضح ولكني كده 
انا بعمل كل حاجه .. علشان ولا حاجه .. بس مستمر في العمل 
بيختلط احساس الاحباط مع الامل مع الاندماج في الكتابة 
ونغمات البيانو 
احااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
انا دوشة ... 
وعلشان انا دوشة بقيت بحب الموسيقي الكلاسيكية 
بحبها اكتر من حبك انت للحكي 
بحبها مش علشان حاجه # وهي دي المعادلة 
بحبها وهي بتدخل في ودني بسهوله شبة صوت كل بنت حبتني 
وهي بتقولي في ودني حبيبي بتكون مصدقة جدا 
ولكن # 
في بيتي " الكوخ "

.......................................................
" مفتتح "
بدايه كلامي 
عن الارتفاع 
وعن عمق عينك 
في ساعة الوداع 
وعن كل حاجه 
ومعني البتاع 
بدايه كلامي 
بلاط القصور 
وعم اعتماد 
بتاع البخور 
وطير الحقيقة 
وحب البراح 
ومعني المعاني 
وطير الجنينة 
ولون الجناح 
بدايه كلامي 
سلامي المؤقت 
مع الابجادية 
وفعل التفاعل 
ورمل البحور 
sheko
................................................

زيوس

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق