بحث هذه المدونة الإلكترونية

الجمعة، 3 ديسمبر 2010

ايوب

في وقت مالكل بيجري علشان يستخبه من البرد انا ببقي واقف هناك ايوه هناك عند النيل بستنئ الهواء يلمسني بحب احس بالبرد
بستحمل الاحساس ده لحد مايبقي جسمي كله ساقع وسعتها بعرف اني وحيد
مش بكره الوحده لا انا بس بفكر نفسي اصلي سعات بنسي الحكايه دي وده غلط مش لازم انسي حجات مهمه زي اني مثلا مزيكاتي (مغنواتي )
مش لازم انسي اني بحب فيروز مش لازم اتفاجئ بالاحداث المنطقيه زي اني ممكن حد يكدب عليه
عاوز انسي شويه حجات من اللي بتدايقني شويه زكريات لما اكتبها دلوقتي هايكون شكلها حلو بالنسبه للي بيقراء بس بالنسبالي هي مش كده زي مثلا وانا صغير كان نفسي امسك النجوم ممكن يكون في ناس شبهي في ده بس انا كنت كل يوم بقف فالشباك بليل وابص للسماء واتخيل اني هامسك النجم ده في يوم وده كان كل يوم .
وكنت اقف في الشباك يوم الجمعه الصبح قبل ما امي تصحي وابويه واختي واتفرج على الناس انا مش عارفهم واحس بحنين عجيب ليهم ومش وكنت ممكن ادمع كمان .
انا متلخبط وحاسس مش مبسوط معلش بس انا هاكمل . لما تكون جعان اوي وفلوسك كلها خلصت ومحتاج تشرب سيجاره تعمل ايه اقولك انا تعمل ايه تناااااااااااام على طول وتحلم بكل ده
حل مش سهل ومش صعب حل ساذج حبه بس بينفع ومش محتاج مجهود كبير
دلقوتي انا بعترف وانا في كامل قوايه العقليه انا مش موجود فالعالم الحقيقي ده مش موجود انا بقيت غريب عن المكان والزمان والتعريف
جوايه بس تخريف باقي من شهر الخريف اللي فات
عمال اقول للناس ديما حجات لونها ابيض لحد واسمع حجات لونها مش ابيض لحد ما اختفيت
محتاج اوي دلوقتي ابص للسماء واقف عند النيل واسيب البرد يلمسني كمان وكمان علشان اقدر فيوم اثبت اني انا انسان
ومش عصبي ولا مجنون ولا خايف ولا حتي جبان ولا بتداره من اخطائي واني ليا حق كامل اني اتنفس واشارك الناس فالهواء
واسمح للهواء جوايه بانه يخرج مني ويندمج بالجو ويدخل جوه واحد تاني مايعرفنيش ومايتاذيش من شري اوي يتملي بالخوف
انا محتار فتكويني وكون ولون شعاع الشمس
ايوب بيستحمل كتير وانا مش ايوب

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق