بحث هذه المدونة الإلكترونية

السبت، 4 ديسمبر 2010

مشروع الطيران

سما هي اجمل بنت كان في عيد ميلاد شيماء والوحيده اللي كانت مميزه او وكان باين عليها الزكاء شكلها وهي بترقص وبتجري وبتلعب مليان حياااااه وكان الكون الدنيا بتتجسد في عنيها
والغريب اوي انها كانت بتمشي وتسيب الحفله وتقعد تتفرج على الشجر والورد وانا استغربت علشان حاولت اكتشفها من جوه اوي فاقرارت اني اتكلم معاها وفعلا رحت قولتها اسمك ايه قالتلي سما ممكن تجبلي البلونه اللي فوق دي قولتلها ممكن طبعا ولما جبت البلونه باست خدي وقالتلي شكرا فرحت جدا انها فرحانه اه توضيح مهم هي عندها 6 سنين بس هي مصدقه انها عندها 9 وانا سالتها ليه عاوزه تبقي 9 قالتلي علشان انا كبيره انا صدقتها وقولتلها وانا مصدق ده
قولتلها اغنيلك قالتلي اه وغنتلها ولما خلصت سقفت بطريقه عسوله خالص وقالتلي انت ممكن تغني تاني قولتها اه وانا كنت بغني ولد من اصحاب شيماء خدها وقالها تعالي نفرقع البلالين دي قالتلو لا انا هاربطهم في بعض واطير بس الولد ماكنش عاوز يسمعها كويس ابتداء يفرقع البلالين وهي جريت عليه وقالتلي اضربه علشان بيفرقع البلالين بتعتي وانا رحت وقولتله بلاش تدايقها خليها تفرح قالي تراهن اني هاخليها تفرقع بنفسيها البلالين قولتله لا بلاش تعمل كده خدها وشالها وخلها تفرقع فعلا كام بلونه كده وبعدين هي مشيت وسابت الهبل ده علشان تجمع البلالين ورجعت تجمع البلالين وقولتها هاتي انتي البلالين وانا هاربطهم في بعض واشتغلنا انا وهي على المشروع الكبير ده لحد ما ربطنا 13 بلونه وكانو شكلهم جميل اوي وهي فرحت جدا وقالتلي احنا كده اصحاب قولتها اه احنا كده اصحاب
وطبعا انا كنت نسيت اصحابي اللي معايه وشيماء صحبت الحفله والكون كلو وكل الحصل اني دخلت في حيات حد جديد وحد جديد دخل في حياتي من غير اي حدود ولا مجاملات ولا كلام ملعبك كان في مشروع ونجح والولد اللي كان بيفرقع البلالين خسر وحلم الطيران هو اللي كسب ومشيت البنت الصغنونه وهي فرحانه اوي وانا كمان كنت فرحان اوي اوي جدا خالص . اسمعو الاطفال علشان هايعلجو مشاكل كتير في دمغكو من حقهم انهم يحلمو بحلم يناسب خيلهم الطاهر الجميل :)

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق