بحث هذه المدونة الإلكترونية

الاثنين، 13 ديسمبر 2010

كان سحر اللي حصل

انهارده كان يوم مهم في عمري لاني كنت مع اجمل حاجه حصلتلي في حياتي وكنا بنتمشئ ودخلنا اماكن كنت ديما بشوفها مقفوله وكان نفسي ادخلها بس مدخلتهاش خالص ولما دخلت كنت مش مصدق نفسي لدرجه اني كنت بجري زي المجنون (قال يعني انا عاقل ) وكانت سيباني اسمتع بالاحساس العبقري ده حتي ماكنتش بتقولي ياله نخرج كانت بتسبني اتملي من المكان وكنت حاسس انها وثقه فيا اوي عنيها هي السحر هي الطريق المفتوح الانهائي وقرارنا نقعد علشان نرتاح ومسكت اديها لاول مره كانت ساقعه اوي اوي اتجننت اوي وفجاه كده لاقيت حد جوه دماغي بيقولي امسك اديها اوي دفيها هي محتاجه ده دلوقتي اكتر من اي وقت كانت سقعانه فيه وبعدين قررنا اننا نمشي ولقيت واحد بيبيع ذره وقولت انها سخنه لما هاتمسكها هاتدفيها علشان ممكن تكون متديقه اني ماسك اديها
وجبت ذره قعدنا نتكلم عني وعنها كتيرررررررررررررر "معلومه" انا بحس ديما اني عاوز اتكلم كتير اوي وكل ماتكلم بلاقي كلام كاني لاول مره بتكلم وفي نفس الوقت بكون عاوز اسكت علشان اسمعها ظاهره غريبه وقويه اوي واكبر من كل الاحداث اللي عشتها في حياتي
وبعد شويه دخلنا علشان نحضر حفله اللي هي اصلا كانت اساس الخروجه انا مش هاقول غير اني كنت فالجنه كنت بسمع المزيكا وكانها خارجه من جوه قلبي كانت الحفله حفله مزيكا معزوفه على اله الهارب وكان مش هارب واحد لا كانو 4 وكان بيحصل شيئ من التداخل بين صوت الموسيقي الساحر وصوت نفسها اللي كان باين كانه بيكمل الموسيقي علشان يتكلم عنها ويقولي اعرفني اكتر ادخل جوايه انا مش هاخبي عليك حاجه
خلصت الحفله وكنت في حاله من الراحه اللي من الصعب اوي تتكرر في العمر
" ده لو كنت لوحدي "
وانا قرارت اني ماكنش لوحدي تاني ووصلتها علشان تركب وتمشي وكان نفسي تقعد معايه كتير اوي اوي بنت دافيه مليانه طاقه طيبه
ولما ركبت علشان تمشي اتصلت بيها مش عارف ليه بس حسيت اني عاوز اسمع صوتها تاني وسمعتها وهي بتضحك كنت عاوز احضن الناس في الشارع كلهم وحاسس اني مافيش اي حاجه جوايه غير الشيئ الطاهر اللي اتولد على ايد بنت مابتعرفش غير الصدق والخير والجمال . انا وميدو كنا بتقول ديما اننا لازم نقول شكرا وانا بحب الحكايه دي وهاستخدم الفكره دلوقتي شكرا لكل حد ساعدني اني اشوفها السواق اللي وصلها ليا وبباها ومامتها وشكرا لكل حد بيجيب سيرتها وانا موجود وشكرا لكل كلمه خرجت منها وشكرا طبعا شكرا اوي يارب .

هناك تعليق واحد:

  1. ربنا يخليك ليها ويخليها ليك يا شيكو يا ابن الحلاااااااااال

    ردحذف