بحث هذه المدونة الإلكترونية

الأحد، 12 ديسمبر 2010

دور على الناس


??HAPPY??
كل الحجات المتشبكه بخيوط التكوين
بتتجمع وترسم الشيئ السعيد
بسمه صدق امان طيبه زكاء
حنيه ريهام
او ريمو
فامتستغربش لما تلاقي اسم انسان بقئ تصنيف
وكمان جوه حياتك اللي انت اخترت تعيش فيها وكونتها
بتكوينك
ممكن تدور على ناااااااس تشبه الشيئ الجميل اللي ف خيالك
بس ده غلط كل انسان ليها روح مختلفه عن غيرها
كل واحد جواه عالم من الاحداث اللي ملهاش نهايه
وده طبعا ف كل الناس
ومش كل الناس مهمه زي ماكنت بقول زمان لا كل الناس
فيها شيئ مهم حتي لو صغير ومش بيظهر بسهوله بس ف يوم هايظهر وهاتكتشف انهم بيكملوك
علشان كده
حاول تدور علي الناس فجيوب الناس هتلاقي
ف يوم حد بيدور عليك وهتقابلوا بعض بصدفه
علشان توصلوا لحدود الارض وتتعلموا الاندماج في كل المعاني الطيبه وديما هاتكون جواكوا الاختلاف المستخبي ف الاحتياج
ومافيش انسان كامل بس ممكن انسان يكمل انسان يبتحولوا لانسان بروحين واسمين بس المعاني والاحاسيس والقرارت وحده
دور على غيرك علشان يغيرك وتغيرو وتعرف تجمع الافكار بشكل يناسب الانسانيه
يعني انا دلوقتي اكتشفت سر من اسرار الحياه بيخليني سعيد
السر ده هو بنوته اسمها ريهام
مليانه بكل شيئ طاهر ونقي وشفاف تشبه البحر والقمر والشمس
والشجر هي جواها كتير وعلشان كده اي حد بيشوفها بيشوف اي حاجه جميله هو بيحبها
فجاه كده تلاقي النور بيظهر قدامك ومن غير كسوف
لما تكون هادي ومرتاح جدا ومبسوط جدا اسال نفسك ده بسبب ايه
وانا سالت نفسي وعرفت ده بسبب ايه بيحصل وكمان ارتحت اوي
انا عاوز اقول دلوقتي الله على الحياه لما بتجمع ناس شبه بعض
السعاده من حق الجميع ومافيش عليها اي حدود ولا بفلوس ولا عليها ضرايب اسعد غيرك هاتسعد نفسك اول درس في مدرسه ريمو
وفي كمان اكتشاف اسمو شيكولاته بيضه انا بنصح الناس انهم ياكلوها
انا عاوز احكي مشهد حصل ولد وبنت كانو قعدين في ميدان عبد المنعم رياض (في المحطه) وكانو بيسمعو اغنيه صباح ومسا لفيروز
وبيتكلموا بصوت عالي اوي وكانت الناس حواليهم زي خلفيه من الموسيقي
اتحولت الحياه لخلفيه بتساعدهم على الاستمتاع هما عرفو يخرجو بره كل الوقت
ربنا يخليكي ليا ياريمو وشكرا علشان انا اعرفك انا فخور بيكي اوي

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق