بحث هذه المدونة الإلكترونية

الخميس، 17 يونيو 2010

انا سكران دلوقتي

اه انا سكران وانت او انتي لو مش عاوزين تكملو الكلام ماتكملوش علشان ماتتخضوش
انا وميشو صديقي انهارده قرارنا اننا نسكر واحنا عندنا فلسفه معينه في السكر مش لازم تعرفوها علشان هيه مش مهم بالنسبه ليكو او ممكن تقولو اني انا رائي كده انها مش مهم بالنسبه ليكو اتكلمنا في حجات كتيررررررررررررررررررررر يمكن سعات وحسيت وانا بتكلم معاه اننا بنوصل لبعد يخلينا نقول اننا عايشين في حريه نفسيه تسمح لينا بالكلام ماكنتش بفكر انه مسيحي ولا هوه كان بيفكر اني مسلم كنا بنتكلم مع بعض علشان انا وهوه عندنا نفس المشكله الناس اللي حولينا مش ناس وده شيئ صعب علي انسان بيحاول يشوف هوه ايه في الحياه كنا بنتكلم مع بعض علشان احنا مش هنلاقي حد يستوعب الافكار الحره اللي جوايه وجواه انا مش بتكلم عنو علشان هوه اله لا انا بتكلم عنو علشان هوه لمس الحاجه الباقيه جوايه كويسه ميشو ده انسان مصدق انه انسان بس مش بيتكلم انا عارف اني كده بقول حجات كتير اوي اوي مش حقي انا بتدخل في فلسفه في الحياه وده مش حقي بس عاوز اقول انه رافض الكلام مع انه لو اتكلم هايخلي ناس كتير اوي تفوق من الوهم بتاع الحياه الهبله اللي احنا عملنلها اطار وقولنا انها هي دي الحياه لا الدنيا واسعه اوي بس للاسف التربيه والعوامل المساعده على خلق الفكر معدومه تماما في مصر انا ديما كنت بقول ان ربنا خلق لينا عقل وقلب ولاتنين من اكتر الحاجه اللي هاتسعد الناس وفي نفس الوقت
هاتعزبهم بس انهارده عرفت ان في ناس ممكن تقول انهم ناس وانا مش ماكسوف من ده
انا سكران اوي وحاسس اني مش عارف اكتب كل الكلام صح بس بيني وبنكو انا اصلا بكتب عربي مش عربي بس انا عارف انكو بتحولو تفهمو
سعات كتير اوي بحس اني عاوز اسب الدين للبلد والناس وابويا واهلي وكل الناس اللي حوليا وببقي مش طايق ابص في عين حد بس الاحساس ده بيختفي لما بلاقي حد ليه نفس الاحساسيس اللي انا بحساها او نفس الكلام اللي بقوله وببقي متاكد انه مش بيتشبه بيا او بيحاول يجاريني ببقي حاسس اني في قمه الاحساس والحريه وكائني عصفور وبيطير في السماء مافيش اي قيود عليا
انا عمال ارغي علشان انا سكران انا قولت لكل حد هايقراء الكلام اللي انا بقوله ده انا سكران دلقوقتي
شكرا يا ميشو شكرا يا صحبي انا فاخور انك انت صحبي

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق