بحث هذه المدونة الإلكترونية

الأحد، 13 يونيو 2010

انت مش مصدق

كنت رحت فين انت لما قالولك اعمل كده ؟ هوه احنا بنتعلم ايه في المدارس ؟ مين اللي كون شخصيتك واسلوبك في الحياه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اول واخر حاجه من بين الكلام في كلام واللي فهم حاجه مايبتديش بلكلام اصل الكلم حاجه والحاجه زي اللجام اسمع كلامي ونصحتي لتبقي في خبر كان .
يعني ايه واحد يعدم نفسو يعني ايه واحد العساكر تقتلو يعني بكرا بتعنا هوه مين السبب
انا هافتح كل بلاعه في مصر ايوه واخليكو تقعو فيها كمان بس انا ليا سبب ومش هاقول عليه
علشان انتو مش بتهتمو بالمصيبه بتهتمو بس بالتاثير وكمان بتحسوه مش بتفهموه مافيش مشاكل لما ابقي عامل دماغ واكتب الكلام ده لاني ليا سبب .
هوه اشمعني انت مش شبه ابوك او امك تعرف ماتقوليش كلام جيني وخرف انت ابن علتك كلها مش ابوك وامك انت شبه ناس كتير جوه علتك
وعلتك دي بطريقه معينه شبه عيله حد تاني انت ماشوفتهوش خالص بس هوه كمان يشبهك فيك حاجه تشبهو هوه كمان كلنا نشبه بعض علشان كلنا في حته واحده واسمها مصر .
اول ما قولت مصر اتخطفت وحسيت انك هاتسمع كلام يقرفك لا مصر مش مقرفه لان مصر دي شكل معين على الخريطه بتاعت الارض .
مصر المعني غير مصر الشكل اوالوصف لو كان بشكل معين او طريقه فيها جانب معين
في مثال عندي انا مصري لو سافرت خارج مصر وقابلت شخص اجنبي وقلت ليه انا مصري ممكن يشوف الحضاره اللي عندنا او ممكن يشوف اني عربي ويعاملني معامله مش تمام . او ممكن مياخدش باله اصلا ان في حاجه اسمها مصر ولو عرفها هايقول الفراعنه
مع اني مش فرعوني ولا انت كمان فرعوني .
انا مصدق حاجه مش مهم تعرفها .. بس المهم انت مصدق حاجه .

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق