بحث هذه المدونة الإلكترونية

الجمعة، 11 يونيو 2010

الي الشاشه

بيخبط على قلبي احساس مسحور بشئ من المصداقيه المبالغ فيها ..اللي تشبه قلم رصاص واضح على الورق ومش مامسوس من اي جن ولا مطحون زي الكلام الخارج من قلبي فابصدقو.

وسعات بياخدني الوهم فاضيع وسعتها مش باسمع حتي خطاوي الناس اللي بتشرب من الشوارع الاسفلت وسعات كتير ياخدني وسعات كتير ياخدني النفس الطالع مني واقول لنفسي هوه مين اللي هايدخل الفنس بتاعي ده جواه وياتري هوه هايحس بالي انا بحس بيه لا طبعا
علشان ده نفسي بسرعه رهيبه المود بتاعي بيتغير دلوقتي حال انا عاوز اقول ان واحد وواحد لو جمعناهم مش لازم يبقو اتنين لا هايفضلو واحد وواحد الا اذا توصلو مع بعض بشكل او باخر
لالالالالالالالا هاسيطر على عقلي :::::::::::) الوهم الغامض بيرشدني لاي طريق من وسط الناس ازحف لحد ما اوصل لبعد بكرا الصبح واغمض عيني وافتحها بس في الحظه دي مش باشوف حاجه سعات كتير بحس اني عاوز اشوف حجات كتير اوي ومش باعرف هوه اصلو مش جنان يلعن ابو الكتابه على اللي كاتبها عليا انا كمان ههههههههههه لا انا لا
ولا اقولكو انا كمان مابخفش مني الايام دي وده حلو بس مش معني كده اني مش بعمل حجات غلط لا انا بهيس اخر حاجه ..........
الرجل العجوز جاري عم خليل قالي يابني انا بسمع واحد بيغني حلو تحت هوه مين ده قولتلو انا قالي اني مش نافع غير في المزيكا قولتلو انت بتتكلم دلوقتي عن ابعد بعد جوه عقلي انت كده وصلت وانت مش قاصد لنهايه المواضيع اللي ممكن اتوصل ليها في حياتي انا مش نافع غير في المزيكا وانا فخور جدا اني مزيكاتي .
اه صحيح قبل ما انسي نقطت مياه يعني حياه صح الكلام ده بس كمان اللي صح انك لو مافيش حد حوليك بيسمعلك هاتموت ايوه هاتموت
شيئ عاجيب جدا ان الحيتار ليه اول وليه اخر يعني النغملت كلها فيه ليها اول وليها اخر بس ممكن تطلع منه مزيكا مختلفه ملهاش اخر ده يشبه شويه حياتي ليها اول وليها اخر بس جواها مشاعر كتير مختلفه وكل يوم بيتولد شعور جديد وده ديما على طول مستمر
ويفضل جوه مني نفس الشعور اغمض عيني وابص للسماء ساعت العصاري والشمس تخترق جفوني واشوف الون الاحمر اللي ديما بحس فيه ان ده المشهد للي ممكن اشوفه في اي وقت زي مان . انا مش ممكن اشوف اي مشهد من زمان بس ممكن افتكره بس وده مش كفايه. صندوق الدنيا مليان بالخورفات اللي انا سعات بحس اني انتمي ليها انا مش شايف البعد الاخر لاخر بعد ممكن العيد تشوفه بس شايف على الاقل شايف الحروف اللي انا بكتبها مع اني مش متاكد اني بكتب كل كلمه صح
بيحصل ديما نفس الموضوع هوه اني اكتب الكلام بتاعي ده ومستناش رد ده بقي عادي حلو اوي انا مش بتكلم معاكو انا بتكلم مع الشاشه .....

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق