بحث هذه المدونة الإلكترونية

الجمعة، 4 يونيو 2010

ابحث عن نفسي بنفسي . ارسطو

مش عارف ايه اللي بيحصل ده.. زي ماتكون في حاله من الصمت المميت اللي بتصيب الشعب المصري الايام دي .
منها ان اكبر نسبه من الشباب اللي هما عماد الوطن او بشكل اكتر تقليديه .الوج المنتظر للتجديد . مغيبيني وماعندهم اي فكره عن اي حاجه
انا عاوز اقول اني مش شايف حاجه الايام دي بسبب الشبوره اللي حوليا من حيث القواضي السياسيه والاقتصاديه والدينيه وكمان بجانب كل ده ..الاعراف المحيطه بكل منطقه من مناطق الوطن ايه اللي حصل للوطن . ماذا حدث للوطن . مصر ليه مش وضحه انا لما روحت مظاهره بتاعت اسطول الحريه في رمسيس امام مسجد الفتح اتخضيت مالقتش حد ايوه ماكنش في حد .
الموضوع ده مرعب حبتين كان ارسطو قال حاجه قال : ابحث عن نفسي بنفسي .
دخلت دماغي اوي المقوله دي او الحكمه دي يمكن لاني كنت محتاج اسمعها بس هي كانت في وقتها اوي .
انا عاوز ناس كتير اوي تحاول تغير من نفسها وتدور على اهداف ويركزو اكتر الدنيا مش كلها مشاكل مع الاهل ومع حببتك او اصحابك الدنيا اكبر شويه حاول تكبر ديره الحياه علشان تشوف ابعاد اكتر للحياه وتغير رؤيه مواطن زي حلاتي عاوز يشوف الوطن مش ممل ومايكنش شبه حد يكون وطن مميز بلناس اللي فيه ... شكرا

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق