بحث هذه المدونة الإلكترونية

الخميس، 14 يونيو 2012

انا فيلسوف نفسي

الصبح صحيت من النوم وفتاحت الفيس 
ودخلت علي الوول ولاقيت بنوته كاتبه 


آه ..


محتاجة
بس
أقول
آه
دماغي وقفت 

وحسيت ان  البنت دي محتاجه راحمه جدا محتاجه هدوء بالمعني 

والمضمون هدوء حقيقي مش ( هدوء نسبي ) 

زي ما قال " زياد الرحباني "

التفاصيل الكتير اللي بنفكر فيها مش هاتساعد 

التفاصيل بتفصل الروح والعقل عن الواقع العبثي 

بس امسك منين وهي كمان تمسك منين ( وميشو و محروس 

وسمير و ميدو  و  طه و انا  اااااااااه و انا  ) وكل الناس المشغولين 

بالحدث 

هايمسكو منين  السحر او تاثير التعويذه " التفكير "

كل الناس اللي تم تم ذكرهم فنانين جدا 

مش بس في الكتابه والسمع واحترام الاخر 

لا هما فنانين في اكتشاف تفاصيل بتلمع

ووصف الحاله بشكل بسيط 

صوفيين الطبع والطابع 

ناس بتدور على المصدقيه الكامله والتوحد مع الذات واكتشاف 

تفاصيل الروح 
.......................................................


 " دوبني في الالوان "

اه يا جسد 

 يا عيون 

ليه الوطن مجنون 

الوقفه تحت السلالم 

بترعش الارواح

اه يا حنان صافي 

الوقت مش كافي 

عشان اعيد نفسي

علشان اكون نفسي

انا ماشي .. ومتونس بصوت الطفل جوايه

ومش هاعمل عجوز تاني 

انا فيلسوف نفسي 


sheko












ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق