بحث هذه المدونة الإلكترونية

الاثنين، 4 يونيو 2012

العدوى

هناك عند اول الشاطئ المدى واسع للرؤيه 
وبعد احتلال عيون الناس للمشهد 
اختلت زاويه رؤيتي للمدى 
ولكن بعد مرور 5 دقايق من الارتباك 
رجعت ابص تاني بنفس النظر ايها 
كان البحر مفروش علي الرمل كأنه بحر بصحيح
وكان منسوخ من السماء كأنه بيحاول يقلد لونها
ونجح .
اما انا انتظرت تردد النبضات مع ايقاع الموج العالي 
............................................ 
 ..........................................
ابتديت احس اني عدواني شويه الايام دي 
ومودي مجنون خالص 
يعني على غفله بحس اني مش عاوز  اقعد مع حد
او فجاه احس اني عاوز اخرج 
وممكن اخرج وانا فالطريق اقرر ارجع تاني 
حاله من الهستريه المستمرة 
وده تقريبا بسبب اني بكتشف حجات جديده فيا 
والكام صدمه اللي فاتو كمان عملو الصح مع هذا الدماغ
............................................
الوطن مش للجميع 
الوطن للجميع 
الوطن 5 حروف 
الوطن نظرة عامه 
الوطن دافي جدا فالشتاء 
الوطن حاله الاحساس بالخوف والامان والحزن والسعاده في نفس  الوقت
............................................
شيئ من الهلوسه لتغيير ايقاع الحكي ما انا فاضي بقي :) :
فيلم : غير مسؤل 
( المشهد الاول )
 من داخل سيارة بيضاء " في ميدان رامسيس "
انا : هو انت قولتله ايه 
هو : قولت لمين 
( المشهد الثاني ) 
في الطريق للاسكندريه الصحراوي 
انا : تيجي نتصور في الصحراء 
هو : يا عم الدنيا حر 
انا : يعني ايه حر 
هو : يعني حر 
انا : حر 
هو : حر 
( المشهد الثالث )
اسكندريه 
انا : ياه  يا اخي قد ايه جميله 
هو : اه جميله انت بحبها 
انا : لا .. انا بحبها 
هو : ايه 
انا : ايه 
( المشهد الرابع )
زاويه التصوير من داخل صنارة صياد مبتداء
سمك 
سمك
سمك
طعم
طعم
طعم
زهقت هاروح 
............................................................



ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق