بحث هذه المدونة الإلكترونية

الخميس، 25 أغسطس 2011

شارع طلعت حرب

بنفس الحرص الشديد على مشاهده الناس ولفكره اني عاوز اشتري بنطلون
نزلت وسط البلد
وكان اللي كان
مشهد اول : المكان شارع طلعت حرب
البياعين بتصرخ فالشارع علشان يشدو نظر الناس انا اتخضيت جدااا
واحد بياع بيقول اااااااااااااااااااه بصوت عالي اوي وكائنه موجوع او بيتضرب
ده اسمو جنان او حاله من التوتر الخارج عن السيطره
كملت في طريقي طبعا بحاول اركز انا عاوز اشتري بنطلون
وفجاه كده على غفله واحد شدني من دراعي وقالي تعالي افرجك علي المحل اتفج بس مش لازم تشتري
قولتله: لا مش عاوز شكرا
قالي :لا هاتتفرج
كان ردي المنطقي احاااااااااااا
ومشيت وسبته ولا كائنه حصل اصلا
فضلت ماشي كتير بتفج علي المنظر ومش مصدق يعني ايه الناس بتصرخ فالشارع
ده حتي مش بينادو ويقولو ( تعالي بص ) بتاعت زمان
لا ده صراخ صريح
فضلت ماشي وفجاه تاني واحد جي عليا وماسك تي شيرت وقالي ايه رائيك فيه
قولتله ( البسه ) وكملت مشي
طبعا البسه الوحشه مش الحلوه
مشهد تاني : محطه مترو الاسعاف اتجاه حلوان
كتابت علي موبيلي بيت شعر ( انا لسه قاتل نفسي من ساعه )
الغريب اوي اني فضلت فتره كبيره قاعد على الكرسي في المحطه عمال ابص للجمله دي
ومش عارف اكمل
مشهد اخير : قرار
قرارت اني اغير نمط الحكايه كلها حطيت سمعات الموبيل في ودني
وشغلت فيروز (بيت صغير ب كندا )
وركبت المترو انا شايف وشوش الناس وسامع صوت فيروز الحنين
حسيت اني مسامح الناس كلها علي حاله حصلت مش شبهي
وصالحتني وقولت بكرا احلي ياشيكو ابتسم :)


ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق