بحث هذه المدونة الإلكترونية

الأربعاء، 10 أغسطس 2011

شخبطه


هو انت ليه شخبطه
سالت روحي وهو انا ليه شخبطه
الاجابه ..... ( مش مهمه ومش هاتفيدك )
.........................................................

لاني انا هو انا
وانت الكلام كل الكلام
انت حالتي لما اغني لدور زكام
انت ضواء شاشه موبيلي
لما يطول الانتظار
لجمله شارده في وسط تخاريف الكلام
انت ضحكنتا اللي صوتها اعالي من صوت انفجار
انت المراررررر
انت خضنهااا الحنين
انت اوتار الجيتار
انت اخر بق بيره
انت الحصار
انت اللي بتعدي الحجات بمزاجك
وانت اللي بتشاور هناك عالبحر...
بـــــــــــس
.....................................................
ماعرفش انا قولت ليه دلوقتي الكلام ده بس يمكن علشان اللخبطه
بفتكر لما كنت بحاول اعلم الناس بالوان حبه ابيض حبه اسود حبه هواء
حبه متوارب
حبه شخبطه شبهي واتسحلت فالحكايه دي
وفي الاخر لقيت حبه شخبطه حبتهم وهما حبوني
ونسيت ان في الوان تاني.. كنت نسيت اعلمهم علشان وحصلت صدمه
في دلوقتي جوه ودني شيئ اسمو موسيقي ( وقمح .. فيروز وزياد الرحابني )
الساعه الان 5:30 مساء اليوم 10:8:2011

...................................................................
الساعه الان 7:42 مساء نفس اليوم 10:8:2011

ابداء كلامي بفكره البلونه اللي باقي فيها نفس واحد لواحد انا ماعرفوش
البلونه دي لقتها في الشارع واخدتها حطتها عندي في الكوخ
وبفعل الولا حاجه بقت بتصغر وتكش بي تقريبا لسه فيها نفس واحد لواحد
ولاني معجون بالتفاصيل... حبتها
طول عمري نفسي اجيب كائن اربيه عندي
بس المشكله هنا اني كده هابقي حابسه
ومش لازم اكون قدر لحد مابيعرفش يعبر بوضوح عن اللي جواه
والفكره فضلت متعلقه مابين محوله للتفكير و انسحاب
بس بيني وبينك كده انا مجنون
لما كنت فالتحرير يوم 25 حسيت بحاجه غريبه جدااا
الناس بتصرخ حوليا في كل مكان ودخااااان منغمش عنيا
وتجاعيد بسيطه على جبيني بفعل الزهول
كنت واقف قدام العسكر ومش خايف
بس مزهول
وبعد ما شوفت دم كتير وصراخ وتصفير
وناس بتجري علي الاسفلت وتسيب بواقي الامل ع الارض
جريت ويا الناس وبنبص ورانا وكائن الباقي الثوره دخااااان
رجعت البيت بعد ما خيطت دماغي 3 غرز
وسمعت اغنيه ( بعد الطوفان : محمد منير )
زلزااااااااال نفضني من مكاني نااااااام ياشيكو الحلم بايش ع الورق
وبعد معارك مع المرض اللي بيسموه نظام انتصرنا
وسعتها حسيت باصوت في ودني بقولي عامل ايه دلوقتي
رديت بصوتي الحقيقي انساااااان
...............................................................
الساعه 8:22 مساء نفس اليوم
بطلت مزيكا لما ماكنش عندي حاجه اقولها فضيت
فضوني الناس
شربوني على اخري
بس المفجاه كانت باسم (فادي مكرم)
قالي : لا يا شيكو انت مخنوق علشان بتطور انت جواك بيوسع
علشان تستحمل اكتر.
وانا صدقت الكلام ده
دلوقتي بقي الكلام اللي قاله فادي ده من حق الجميع يستخدمه
يا كل الناس لازم تعرفو كويس ان اللي بيحصل او هايحصل
هايكون مفتاح جديد لباب ماحدش دخله غيرك
.............................................................

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق