بحث هذه المدونة الإلكترونية

الاثنين، 2 أغسطس 2010

الحطان

الحطان بس اللي بتفتكر الزكريات حتي لو كنت فاكر انك بتفتكر وعبقري ودماغك مابتفوتش فتفوته لا يا رفيق الحطان زاكرتها اكبر منك بكتير بس للاسف ملهاش لسان علشان تعبر عن مشاعرها ليك بس هي ديما بتقول لنفسها انت ايه ان الشيئ اللي بيمشي جنبها وعمره ما شفها او حسها او لمسها وطبط عليها انت مش مهم ليها خالص بس هي مهمه ليك اوي لانها بتديك احساس بالخصوصيه اللي مش بتلاقيها حتي وانت وسط اقرب حد ليك نفسك من غيرها مش هاتكون لان ابوك وامك مش هايعرفو يتوصلو مع بعض علشان يجيبوك فااااااااهم طبعا
الحطان بتحفظ سرك زي المثل اللي بيقول الحطان ليها ودان بس المهم في الموضوع ده ان الجماد ممكن يتنفس امام انسان واحد بس لما يصدقو ويحسو بكل ابعاده المستخبيه تحت كلمه الكسوف .
وطبعا مافيش اي تفسير واقدر اقوله لكلامي ده غير انه احساس مستخبي في عبايه السكوت
سعات كده ببقي لوحدي او مش سعات ديما بس انا بكابر وبقول عكس كده انا ببقي لوحدي ديما بس الحطان هي بس اللي بتسمعني ممكن يكون شكلي وانا بتكلم مع الحيطان اني مجنون بس ده لو حد شفني مافيش حد بيشوفني خالص وانا بعمل كده لان مافيش حد اصلا
سعات كنت بحس ان الحيطان بتديق عليا وبعد كده عرفت انها مش بتديق لا انا اللي بتملي وببقي اكبر من المكان حتي اللي المفروض انه يحتويني زماااااااان اوي وانا عيل صغير حلمت حلم غريب اوي حلمت ان في غزاله محبوسه في الحيط ولما صحيت من النوم قعدت احفر بالمفك في الحيط ومافيش حاجه ظهرت ولا الغزاله طلعت من الحيط وامي شافتني وضربتني كان نفسي تصدقني علشان انا كنت مصدق ان في غزاله في الحيط ولما نمت تاني يوم حلمت ان الغزاله دي كلها اسد اكيد ده السبب اللي عقلي المريض صوره ليا علشان ماحفرش تاني في الحيط ومن سعتها وانا مش بحفر في اي حيط خالص
جوه الصمت اللي بيشبه لليل الخريف بيظهر شيئ ويقولي اسكت شويه واسمع يا غبي صوت السكوت علشان تتعلم شيئ وديما كنت بحاول اتعلم بس اللي اتعلمتو من الاحساس ده ان في حاجه اسمها الصمت والصمت علمني ان الحطان هي الحاجه الوحيده اللي بتفتكر الزكريات

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق