بحث هذه المدونة الإلكترونية

الجمعة، 20 أغسطس 2010

وانا ماشي كده

وانا ماشي لوحدي وتايه مني بعيد عمال اشوط ورق الشجر اللي
زهق من الشجر وقرار الانتحار
.........................................................................................................................................................................
كانت مش سامع غير صوت الا شيئ كنت وانا وماشي لوحد وتايه مني بيعد مش عارف هو انا رايح فين ...هو انا ماشي في الطريق الصح ولا انا بامشي علشان لازم امشي وخلاص ولا انا عاوز اتوه
وليه كنت بقول ان العصافير بتطير وتروح اي حته ومش بتركز هي هاتوه ولا لا بتطير بس... معندهاش حاجه غير الطيران
كل الانفاس اللي اتنفستها في الاماكن كانت بتحاول تلاقي حاجه تشبهني علشان توصل لجوه منو وتشكل خط معين جوه عقلو بستحمل حروف اسمي ..
وكنت ماشي ماخدتش بالي من الناس لاني كنت متاكد ان مافيش حد هايخد باله مني اصل الناس .الناس مش ناس وكنت عاوز اكتب على الارض جمله واحده بس (اه يا عذاب النفس ) .....
كل الاحداث السريعه اللي باشوفها وانا راكب الاتوبيس مابتبقاش واضحه لعقلي وكمان مش بتكون صوره خالص
الحكايه دي بقي شبه حياتي اللي هاتخلص وممكن ماتكونش صوره
انا كنت ماشي وتايه مني بعيد هاستناني واكيد هاشوف فيا شيئ تاني
السماء صفيا والشمس طالعه بس مش بتوجع عنيا وبعرف اشوفها وابص ليها علشان هي عاوزاني اشوفها بوضوح
مره واحد هولامي اوي سالني لو انت عارفت ان النفس الي هايخرج منك دلوقتي هو الاخير هاتقول ايه قولتلو ساعتها هاقول سلام لاكن لما توهت من نفسي وعرفت حاجه والدنيا عملت فيها عرفت اني مش هاقول في اخر نفس حاجه انا بس هابص للسماء ودلوقتي بما انو مش اخر نفس ليا سلام

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق