بحث هذه المدونة الإلكترونية

الجمعة، 17 يونيو 2011

اتوجعت



ابداء منين ..

هابداء من يومي كانت اخر حاجه عملتها وهي اني عملت مزيكا وسجلتها وقولت انا مش هاغني انا هاتكلم عليها بس

وقلت اننا مش محتاجين غير شويه خير وبس جوانه فيها ايه لو كل واحد ابتسم في وش التاني من غير اي مقابل انا متاكد اني مش اول واحد يقول كده وان في ناس كتير غيري قالت الكلام ده .. نعم بتقول ايه الكلام ده

ايوه الكلام ده لانه كلام ومش هايتحط في زمن الفعل ويكون بجد.

هاكمل للتوضيح

نمت انا وصحيت على تليفون من صديق ليا بيقولي انا عاوز اشوفك

قولتله ياله بينا

ونزلت التكعيبه وشفت هناك شخص ماقدرش اقول عليه انه محدود ولا مصدي ولا بيحاول يمثل انه مش انسان لانه ماعندهوش مخ اصلا

تخيل الفاجر عرف يثبت ان الانسان ممكن يعيش من غير مخ

او بمعني ادق ( عقل ) .

قالي ان الثوره هي اللي خربت بيته وان الناس اللي كانت فالتحرير كلها متخلفه وعبيطه وماتمرطوش .. ماتخفوش انا رديت عليه بس انا دلوقتي ممكن احس ان اي حد ممكن يقول نفس كلامه ده

على العموم مش هاكمل نظريه المؤامره . . . انا هاكمل كلامي وبس

اخينا ده قال اني انا من الدقي علشان كده ماتمرطتش بس هو مايقدرش يفهم ان اللي بيجوع فالدقي زي اللي بيجوع في الزمالك زي اللي بيجوع في امريكا المشكله مش فالمكان يا حماااااار المشكله ف الكيان.

وبعدين انا جاتلي حاله عصبيه رهيبه وقلت انا هاقوم علشان امشي

وركبت ميكورباص علشان اروح وكان في الميكروباص ده واحد قاعد ومريض عندو توحد الغريب انه كان ماسك عود ايوه كان ماسك عود من غير مايحطه في جراب .

وطلع للميكروباص راكب شايل شنطه الغريب ان الراجل العواد ده المتوحد قاله هات ايدك الكلمه دي رنت ف ودني ودلوقتي وانا بتكتب الخرف بتاعي ده جسمي قشعر من جمال الانسان الي جواه

ولما قرب المكان بتاع المحطه بتاعتي لقيته بيقول انا هانزل هو كمان ونزل وانا نزلت .

اول حاجه حصلت انه لما نزل واحد من عمال القهوه اللي وقف قدمها الميكروباص شد العود من اديه .. صرخ . صرخ بصوت يوجع

مشي فضل القهوجي يبصله وساب العود وكمل الراجل في طريقه وانا ببص عليه ..

ولاكنه كمل وهو بيقول كلام بصوت عالي كلام مش مافهوم وكائنه بيسال عن السبب

ومافيش اجابه يا انسان .

انا دلوقتي موجوع وموجوع اوي ومش عاوز اشوف حاجه تاني كفياني فرجه ومشهده روحي بتتحبس مني ياناس

صعب عليكو الراجل ده بس انا عارفه انه هايكمل مصدق انه حر

اه انه حر وانه مش مريض وانتو المرض والعلل كلها

يلعن ابوكو كلكم

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق