بحث هذه المدونة الإلكترونية

السبت، 22 يناير 2011

ماتلعبش بخيالك وانت ماشي

ماتلعبش بخيالك وانت ماشي
عاوز تغني غني بس ماتقعدش تعد فالناس
الناس مش هاتروح تخطبلك حببتك ولا
هاتخش الامتحان بدالك
الناس مش هاتسعدك على النوم
هما دوشه وبس
وانت كمان دوشه قعدت تسمع كتيررررر
ودماغك باظت
ماتخبيش عليها انك محتاج تنتحر الايام دي
في ملل لان الوطن ديق والافكار والاحلام متخرمه
وصوتك مابقاش عالي زي زمان
فا ماتلعبش بخيالك وتقولي انك كده فرحان
في عالم الروح انك تمشي تتفرج على خيالك وتحاول
تركز فيه ده شيئ مقبول
لاكن في عالم الواقع ده مرض
او هبل او استهبال
مين اللي بيخلي اي حد يسرح على غفله
غير احتياجه للسكوت
وما تجبش الهموم اوالمشاكل اوالظروف على حد تاني غيرك
انت ليك سبب كبير
بس ديما اقول ان الشجره ممكن تموت لو مش مزروعه كويس
طظ فالسجاير ايه يعني هاتموتني وموافق
دوشه دوشه عمتي طظ فيكي انتي حماره مش فاهمه يعني ايه حب
انتي ابيض واسود
انا شخبطه
وورقه وقلم واصوات ووشوش وخيالات
ما انا كنت موافق في الاول
ودلوقتي انا مش موافق
بحس الناس اللي حواليه بيخرجو طاقه كده هبله
وايمن لما يقول شيكو بيغني كويس لا كن صوته وحش
مافهمتش بيغني كويس لاكن صوته وحش
اي كلام بس مش عارفه ده حلو ولا وحش
تلاته وحش وره بعض
علشان اخد بالي من بعد ما كنت بسيب عقلي وقلبي والكي بورد يكتبو
دلوقتي بركز
هو انا لو كنت بسمع كلام اهلي ووافقت على اللي هما عاوزينه
كنت هاكتب كده طيب ..كنت هلاقي نفسي
لا
انا كنت اقول لامي ان الصوره بتاعت الفرح بتعها هي وابويا مش صورتها
وان هي دلوقتي وحده تاني
كنت باشكك في انها هي امي غبي
كنت واثق في ابويا جدا
مش ممكن يكون ده بسبب الميك اب
ممكن
خد عندك مافيش مصدر للدخل ... انا كنت بتفرج على افلام
والاقي البطل المغنواتي فقير وبعد شويه ينجح
ويكسر الدنيا ويبقي غني
انا مش بكره اني فقير
انا بكره الجوع سعات
ماتقوليش ان ربنا مش بينسئ حد
هو مش بينسئ هو مش بيركز بس مين يستاهل ايه
عادي
ماتلعبش دور مش دورك
اعترف انت قرفان
مش هاينفع تلعب مزيكا وتشتغل وتزاكر وتحب
علشان انت لسه ديق حبتين
بس ممكن تحب وتلعب مزيكا وتشتغل وتزاكر كمان
روحت اخترعه جمله اسمها فالقسم
ريحت كل العيال اصحابي وخليت المشكله بقت سهله
سؤال انت بتكره حببتك
لا
بتكره الجيتار
لا
بتكره الفلوس
لا
بتكره اصحابك
لا
بتكره الخمره
لا
بتكره الحشيش
لا
بتكره نفسك
اه سعات كده بكره نفسي
علشان بمشي ابص على خيالي في الشارع والعب معاه

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق