بحث هذه المدونة الإلكترونية

الثلاثاء، 18 يناير 2011

تقدر تقول مثلا

علشان مانيش طيار ولا فارس ولا بحار
ولا بعرف اغزل بالحكاوي حواديت
وبقالي كتير مستني الدور
وكل الحجات منغمشه فالسماء
ماهو اصل الدنيا برد وانا قرارت اني اكتب
اقول ايه .. اقول ايه
مش محتاج اصرخ ولا حتي اقول نوااااااااااال
ومش لازم اقول اووووء
ما انا اصلي مش عندهم قصدي مش معزوم يعني
لما هانعمل الغداء هانتصل بيك
ترن ترن مافيش اتصال
مافيش حد هايكلمني من سلك السماعه
ويتظاهر بانه سامعني
لاني زي ماقولت مش هناااااك
يا حنين هو انت مش فاهم اني بكرهك
لا بعشقك ولا اقولك بكرهك
كل الخطوط متشبكه ببعضها ترسم طياره ورق
هي ورق بس بيطير زي حلمك يا جاهين
زي قميص ابويا اللي ليه جيب ديق صغير مابيساعنيش
ديما تجيني في شكل السؤال وتشدني لحضنك كانك بتحب فيا التمرد
مش عاجبك وانت كمان مش عاجبني
يا هواء ماتخف ايدك شويه انا سقعان
وحببتي مش جانبي دلوقتي علشان تحضني
بس تعرف لسه نفسها فالبيت طيب حنين زيها
ايه ده استني كده انت عاوز تنام بسرعه قوم
قول لعم رياض انا هامشي وحاسبه بسرعه وروح احضن
الجيتار وغني غني غني املا الكوخ اغاني غني في كل ركن
سيب صوتك على الحيطان يمكن لما تتعب هي تغني
اه يا حببتي بحب صوتك اوي وبحب صوت فيروز
وبحب كمان ضحكتك لما بنجري انا وانتي في وسط البلد
مابيهمناش عيون الناس اللي مليانه كلاكيع
كل اللي بيهمك ويهمني الهواء الساقع اللي بيلمس رحنا علشان يعلمنا الدفاء
بحبك ياربنا اوي شكرا ليك علشان بتسامحني

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق