بحث هذه المدونة الإلكترونية

الأحد، 13 مايو 2012

موسيقي الجاز

بعد حرب كبيره جدا بين المعني وبين الفعل 
اكتشفت ان اللاضائه مهمه 
.....................................................
مش هاقدر انكر اني مدووش شويه بتفاصيل مجنونه 
وان حكمي علي الاشياء بيكون تفصيله كمان بتطور التفاصيل 
الانتظار خلف الكواليس ومراقبه الاحداث مبقاش مناسب ليا  
دلوقتي حسيت اني مرتاح " اصل عنين خلود طيبه اوي "
..................................................
زحمه كبيره جدا جوه ايطار الانتظار وانا بكره الزحمه وبكره الانتظار 
اذا هي الحرب 
( حد فاهم حاجه )
..................................................
في جمله موسيقيه شغاله  في دماغي من كام يوم 
مطلعها شبه "ريش النعام " اللي مستحيل تلاقيه علي الرصيف 
وانا نمت علي الرصيف 
في حاله كده ملياني علي الاخر مش فاهمها 
تقريبا لغيت فكرة الاحتمالات لانها حاله ممله .
بس الجمله الموسيقيه لسه شغاله
.................................................
من كام يوم انا كنت هانتحر و"شادي ومروه" مسحو   الفكره
انا كنت مشوش جدا 
وحاسس ان كل المعادلات بتاعتي " لا تناسب هذا الواقع الساذج "
وانا كمان " لا استطيع تخطي هذه الحاله"
................................................
حصلتلي حاله من كام يوم مجنونه اكتر من فكرة احتمالي للجنان
كانت دماغي رايحه جايه في اي حته بشكل دائري داخلي 
وكنت بترعش جدااا سعتها ماعرفتش ايه المعني من ده 
زي ما قولت بطلت انا بطلت اتسحل واحلل الحواديت 
بس بصراحه اتخضيت 
............................................
رجعت الكوخ انهارده بعد غياب 3 ايام متواصله 
حاسس انه وحشني وكمان حاسس انه زعلان مني 
مش فاهمه وهو كمان مش فاهمني بس فالاخر يعني مني 
لما احتاج احضن السرير مش هايرفض الفكرة
ابتديت احس ان الناس اللي بتمسك فالحظات الحزينه مجانين 
وكمان الناس اللي بتعرف تطلع طاقه سلبيه علي الناس العاديه
اشرار 
وان السكوت في وسط مجموعه من الناس بيسبب حاله من الرعب 
وان المعدلات بتاعتي .. بتاعتي ومش هاتنفع حد غيري 
.......................................
ماتكلمتش عن موسيقي الجاز 
لاني بفهمها بالطريقه اللي انا كاتب بيها التدوينه دي .

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق