بحث هذه المدونة الإلكترونية

السبت، 18 فبراير 2012

لما استعبط علي الموت

صوت العربيات لسه في ودني ... " معلومه مافيش حد غيري بيسمع اصوت ده "
شيئ شبه اللعنه او تاثير  الكلام الغير مبرر  زي مثلا  " سحر الفودو "
والخطرفات والهلوسه المربوطه باسباب الحياه اليوميه .
...............................................
انا كنت مفتاح وهي كانت زمزمية 
ولاني غير مصاب بداء " الجرب "  ماحبتش اقول كلام بشكل وسخ
ياكفي كوني عارف اني  " قليل الادب " 
ولكن في نقطه واضحه جدا انا اساسا ميت واحنا اصلا كلنا قتله يبقي ليه بقي الاستعباط
العك جاي :
( ازي بتقول كده وازي بتفهم كده وازي بتعمل كده 
او ازي بس ..  معلومه :" هذه الجمله لا تحتوي علي اهانه لاحد " )
كنت بقول ان الناس كلها مراحل وكنت بقول ل "جانيت ام قلب دهب " ان الخير اللي جوه  " فتحي"   خلص علشان كده هو باش  .
ال كائن ال شيكو في افكار بتحربه الايام دي بس هو قرر يكون فارس ويحافظ علي ميساق الفرسان .
مش معني  انها بتحاول تخلي شكلي وحش اعاقبها او اشتمها او اي خره من ده هي بردو تلاقيها جواها خرف وقرف وكمان انا عارف انها مش موجوده لانها خيال والخيال ملهوش ذنب في كونه كده  " الرحمه مطلوبه بردو "  بس مع وجود ربنا البنت دي هاتخش النار :)
وبعدين  حته كده محترمه وشكلها شيك علشان انا شيكو :
شكرا علي الوقت اللي كنت مصدق فيه انك حببتي 
شكرا لانك خلتيني اتوجع في عز احساسي بالسعاده 
شكرا لانك عرفتيني يعني ايه كدب و حورات 
شكرا ليوم عيد الحب والهسس اللي قولتيه واللي انا كنت مصدقه .. لانه كان شكله جميل
معلومه : تم اكتشاف جزء في الكائن ال شيكو يحتوي علي خرف 
ولانك ماتعرفنيش كويس وانا متاكد واصلا انك  مش بتصدقي وعشان كده انا حبيت اقول المعلومه 
مش هاحب اشوفك قدامي وماتحوليش الاتصال وشكرا 
..............................................................
اه وده تراك مناسب لمثل هذه الاحداث عملته بعد اكتشاف العيب الذهني 
 
.............................................................
نرجع تاني للموضوع 
صوت العربيات مالي وداني وتربها عامي عيني 
ثواني هاحاول كده اغسل وشي واطهر الجروح 
بيبه 
محبوس فالقمق 
بيبه 
والقمق ديق
بيبه 
ديق علي روحي 
بيبه
وحصان طواح
بيبه
طواح علي بكرا 
بيبه
.........................................................
في فكره اللبوم انا بسجله مع صديقي المميز الموزع " احمد دياب "
وهايكون 5 او 8 انا سجلت اغنيتني دلوقتي علشان انا شاطر :D
وبكرا هاكون احسن .. مش علشان انهارده وحش 
بس بكرا هايكون احسن وده نوع من التعالي علي المشكله واستحقار الاحداث الشريره 
.......................................................


عرفت شويه ناس جديده وهابداء اكتشفهم زي ما انا عارف انهم بيكتشفوني دلوقتي :)


ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق