بحث هذه المدونة الإلكترونية

الثلاثاء، 25 ديسمبر 2012

تفريغ كلام فارغ 10

مش مقياس اصلا ولا توصيف وتصنيف و لا تلاعب بالالفاظ الموضوع اكبر بكتير 
من شوية تفاصيل بسيطة ومقدمات ملعونة وحكي ورغي واستشهاد بمواقف حياتية ممله ومخبوله 
الموضوع اكبر من رؤيتك للنص ذاتة 
.........................................
قعدت لوحدي افصص تفاصيل حياتي وعلاقاتي الانسانية بالاشخاص 
اكتشف خرم كبير جدا 
اصحابي وحببتي ومصر واهلي  وانا نفسي  فينا عطل عظيم
 وكلنا السبب في الحاله اللي انا فيها حالا 
طبعا هاتسال ايه هي الحاله هاقولك وطبعا هاتبع الارشادات مش هاحكي مواقف ولا اسامي ولا تفاصيل بيني وبين حد .. انا هاحكي انا بس 

الحاله : 
 * مش حاسس بالاشياء
 * كل الحاجات بالنسبالي مبهمة " كل الحاجات "
 * مش عاوز اسمع حد او اشوف حد  
 * بغني مع حالي لحالي وببكي ومش عارف ليه صوتي بيوحشني وانا بغني
   بحس انه الحاجة الوحيدة اللي مش ملوثة فيا دلوقتي 
 * كلام الشخص الاخر بقى بالنسبالي شيى لحظي تماما  
  طبعا ده كلام في العموم يعني مش حد بعينة وده الخطر الاعظم 
* ومن اهم المشاكل درجات الناس اللي حوليا ونظرتي المتخلفة ليهم 
 واهتمامي بتفاصلهم والتجاهل المبالغ فيه منهم ليا 
لدرجة اني بحس اني بشحت شوية دفا  

التحليل :
لما تعرف تفاصيل الروح بوضوح وتعرف انك مش عاوز حد ولا حاجه وتتحول لصوفي وكافر في نفس الوقت
لما تعرف كويس جدا انك ماشي في طريق ملوث ومليان اشباح
لما تسمع نفسك وانت بتقول انا مبسوط وانت مش مبسوط 

هاتعرف ليه انت عامل كده دلوقتي   
لما تحكي لحد وتقوله انا متدايق وتحس بتجاهل 
او لما تتعشم ان في حد واقف في ظهرك ويطلع فشنك 
لازم تبص تاني للدايرة بتاعتك 
محتاج مين ومين بجد ومين منك ومين كداب ومين شبح 
انا بقول الكلام ده لنفسي دلوقتي حالا علشان ماحسش 
مليت تماما من كتر الاحساس بالتوتر والانزعاج من تصرفات اقرب الناس ليا 
ودي لقطة بقالها كتير 
الاول اكتئاب وبعدين سكر عارضي وبعدين ملل كامل من كل الاشياء " كل الاشياء "
...............................................
    
انا حابب جدا ابقى لوحدي ومش محتاج حد خالص

    

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق