بحث هذه المدونة الإلكترونية

السبت، 24 ديسمبر 2011

شيئ فاشل جدا 2


الحمد لله مبقاش عندي حاجه خالص .. ولا فلوس ولا اهل ولا حب ولا وطن ولا اله
الحمد لله هواء جدا
انسحاب غير مبرر للمبادئ والافكار والخطط .. مبقاش في غير شويه الفاظ وسخه ملصوقه علي ظهر الجماهير
جربت الموت طلع احساس مغفل جدا
جربت الحياه بقيت مغفل جدا
صدقت الناس ..ماصدقونيش
........................................................................
طبعا جعان جدا
احساس عجيب يااخي لما تكون متلخبط فيك
.......................................................................
هذا ما حدث لهذا الشخص المدعو" شيكو "
حبيت "خلود" جدااااااا ولهذا الشعور اكتب
كنت مغفل كنت حمار كنت مصدق كنت وكنت
روحت رايح علي والدي العزيز قولتله انا هاتجوز
قالي ازي فجاه كده وشكلنا "وقعد ينفض السجاده ف وشي " او يقول اي كلام هزي
قولتله شكلنا ايه هو انا معاكو في الشكل ده ولا لسه بره الكدر
قولتله انا بحبها وهاتجوزها
قالي اللي عاوزه اعمله و"مشي "
هو اصلا مش موجود بصفته الاساسيه
العجيب انها هي كمان مش موجوده بصفتها الاساسيه
عارفين انا وهي كنا متخانقين مع بعض .. بس الفرق اني كنت مصدق جدا وهي " فاشوش "
روحت بوظت علاقتي بابويا طبعا مش بسببها لان علاقتي بيه بايظه او مافيش علاقه اساسا
...................................................................
عن الفلوس اكتب
يعني ايه فلوس ... يعني ممكن تنام جعان وده عادي جدا خالص
يعني ايه تنام جعان .. يعني تكون عاوز تاكل ومافيش " مافيش"
...................................................................
عن الوطن اكتب
هلوسه اقوي من حالتي وانا شارب " عرق لبناني مضروب " يعني تصنيع فاشل لمشروب فاشل لانسان فاشل
...................................................................
عن الاله اكتب
صدىً حولَ الصدى
.................................................................
عن زكرياتي مع الحياه
ممتعه اوي تفاصيل ورق النتيجه
..................................................................
عني انا
قرارت الرحيل من فتره ولكني مستني اشاره والاشارات مش من السماء
والسماء اللوان وفرحانه
وانا المدعو لفرح الملك بالملابس الداخليه
انا مش مكسوف انا مش بتكسف
بس بحزن
...............................................................
لحظه من الهلوسه المفرحه
قولت لنفسي كده
تخيل تصحي الصبح تلاقي المعاش بتاعك ماتقطعش ومش مديون ب 8.000 جنيه
تخيل تصحي الصبح تلاقي توفيق عكاشه بيقول " انا اسف انا كنت غلطان .. انا مع الثوره "
تخيل تصحي تلاقي " حببتك ف حضنك ومبتسمه اوي لانك صحيت "
تخيل " الاله " يساعد البشر ف المشاكل ويظهر بشكل مباشر ويوقف حمام الدم
تخيل انك بتسمع مني كل ده علي غفله
تخيل اني امشي بالمعني الواضح جدا ليك

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق