بحث هذه المدونة الإلكترونية

الثلاثاء، 15 نوفمبر 2011

وانا قاعد بدور علي النواقط والزوايد وبعمل المعادله


اكتشفت اني
با بيع الوقت للصدفه
اكتشفت اني انا الطفل هو هو ماتغيرش
اكتشفت اني محتاج حجات كتير اوي وكلها حسيه
سعات بخرج اتمشي لوحدي فالدنيا
وبتخبط ف شيئ مني
ما انا مني
وسعات وجع جدا وسعات مليان طبطبه
بضحك ديما علي نفسي علشان اضحك لنفسي
بالظبط زي ما باين كده ملخبط جداش
صوره لبنت صغيره جدا بتشرب من ايد اوبها
وولد بيحضن امه بشده
مشهد سريع
مشهد بطيق
لحظه خروج الروح
لحظه خلود الجسد فالارض
اسلوب ممتع شبه الشطرنج
اللعب جرب تخسر واعرف ليه خسرت وحاول تكسب
تعرفو انا بحب الشتيمه جدا
وعاوذ اقول يلعن دين ابوهم كلهم
بس السؤال مين اللي هايلعن دينهم
مين اللي هايوصل الشتيمه
ما انت لو خنقت عليا هاقولك ياحمار
بس انت فعلا بشري
وكائني بنزلك من درجه لدرجه اقل
لحظه من التوقف واعاده قرائه الموضوع
اكتشاف اخر
انشتاين "الحقيقة ليست سوى وهم، لكنه وهم ثابت"ده كلامه
انما انا بقول
بما ان ق =وحده
ع = فراغ
اذا ق + ع= ابداع
وبما ان ط = خرف
اذا ق -ع = بشري سليم
" شيكو "
وانا رافض جدا نزولي للشارع دلوقت لاني ورايه حجات كتير جدا
انا لسه هالم الحزن من قلبي ولسه هارش الفرح جوايه
ولسه هابيع العمر للايام وهاشتري نفس الحكايه
ولسه ها كوي مشاعر متطبقه ومتكسره جوايه
والطبطبه علي قلب كل صديق
انا مش هانزل الشارع

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق