بحث هذه المدونة الإلكترونية

الجمعة، 28 مايو 2010

في الاتوبيس

في الاتوبيس انهارده كانت رايح اقعد في التكعيبه ( قهوه في وسط البلد) المهم وانا رايح كان واقف جنبي واحد هولامي جدا وكان بيقول حجات كتير تقريبا الحجات دي شغلاني انا كمان
كان بيحط في دماغ صديقه افكار مشوشه جدا منها ان مصر دي احسن بلد في الدنيا فاصحبه ضحك راح قالو ايوه احسن بلد في الدنيا علشان فيها فول وطعميه وده مش في اي بلد في الدنيا
انا كان نفسي جدا اضربه بس ماعملتش كده كنت محتاج اسمع كتير جدا منه علشان يفضح افكاره المسمومه الهبله دي وكان من كلامه كمان الكوره اللي قال عنها انها عشقه الاول والاخير وانه ممكن مايعملش اي حاجه في الدنيا غير انه يتفرج على الكوره .. انا كنت مش مصدق نفسي هوه في كده ايوه في كده لاني شوفت بعيني ماحدش قالي
وكمان صحبو قالو بص كده في عيال ماسكين عود توضيح بسيط بس ( كان جيتار ) مش دي القصه المهم رد فعله قال بكل وقاحه: كلها بقت فنانين بيني وبنكو الكلمه دي سخنتني جدا قولته انت ليه بتتكلم كده. قالي يعني ايه. قولتلو بتعلق تعليقات عن الناس وكانك فضائي. قالي وهوه بيضحك فضائي قولتلو اه قالي اصل كل شويه الاقي واحد ماسك عود وماشي في الشارع علشان يعلق واحده وعملي فيها فنان. قولتلو هوه اللي معاه جيتار او عود وماشي في الشارع ميبقاش فنان او لازم يكون بيعمل كده علشان يعلق واحده
قالي ياباشا الناس مش زيك. قولتلو انا مزيكاتي وانا من الناس وانا مش باشا ونزلت من الاتوبيس وانا مخنوق جدا من الموضوع ده فاقرارت اني اكتب واقول ان الناس اتهبله وشكرا جدا وانا مش هاعمم زي الغبي ده لا انا هاقول ان الناس مش بتشوف بعض بتشوف خيالات بعض وبس ايوه وبس

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق