بحث هذه المدونة الإلكترونية

الأربعاء، 26 مايو 2010

اخر فرصه لاهلي انهارده خلصت

من زمان ومن قبل زمان كمان كانو اهلي متخلفين تماما وده كان من اسباب اني اسيب البيت واعيش لوحدي ... طبعا اني اعيش لوحدي ده صعب بس انا علمت نفسي ازي اعيش لوحدي
بطريقه تناسب افكاري المريضه ..... وانا دلوقتي مرتاح بس طبعا اهلي دول حاجه مني غصب عني وسعات كده بيني وبنكو بحتاج يبقالي اهل او حد يسال عني وكده يعني
فابروح لاهلي وانا شايل جوايه ضعف شديد وحنين طايش متلون بنظرت كسوف منهم او مني ..... وكنت كل مره اديهم فرصه تاني علشان يغيرو طريقه التعامل المرضه اللي بتدل على مدئ انعدام الحنان .
طبعا جوه نفسكو هاتقولو ما ممكن اكون انا اللي غبي لا انا مش الغبي لاني سالت نفس السؤال ده وحاولت اتواصل ماعهم بالطريقه اللي تخليهم فرحانين من بس ده طبعا اسمو نفاق ... هايبقي عادي لو خليت حد يبقي مبسوط منك وانت عارف انك بتشتغلو ...؟
الاجابه هنا مش موزونه لانها فيها شئ من الكدب
خلينا في الموضوع الاساسي اني كل مره كنت بساعد اهلي واساعد نفسي بفلسفه الفرصه...
وكانو كل مره بيفشلو طريقه الكلام بتاعتهم اسلوب الحياه العجيب الاهتمامات انا مش بظلمهم انا بظلم نفس .... ممكن اكون انا اللي مختلف عنهم علشان كده انا قرارت انسحب في هدوء ومن غير اي استضام مع حد .... وخصوصا بعد ما روحت ليهم علشان اتفرج على الاهلي والزمالك وطبعا كل اهلي اهلاويه خلوني وانا بشوف المباره حولو على المسلسل التركي كنت هاخبط راسي ف الحيط يلعن ابو كده كفايه مش لازم تعرفو اكتر من كده علشان الموضوع مايبقاش ممل .....
يا صحاب العقل جالك يوم وتتالم
تمشي كما المشتاق لاهلك وانت مش محسوس
توصل في اخر خيط فايتقطع وتتبهدل
(حمص)

هناك تعليق واحد: